Nedávno vypršanie výnimiek z taríf podľa Section 301 vyvolalo obavy o možný nárast ceny elektrobicyklov. Hoci je pravdou, že dovoz detí bicyklov, bicyklov z uhlíkovej vláknovej kompozitnej konštrukcie a elektrobicyklov z Číny bude teraz podliehať dodatočnému clovo-mému poplatku vo výške 25 percent, vplyv na ceny nemusí byť taký drastický, ako sa niektorí obávajú.
Dôležité je povedať, že približne 95 percent bicyklov predaných v Spojených štátoch za poslednú dekádu sa vyrába v Číne. Avšak nie všetky značky elektrobicyklov budú rovnako postihnuté tarifami. Väčšie bicyklové spoločnosti už diverzifikovali svoju výrobu a zdroje, odklonili sa od Číny a presunuli do krajín ako Taiwan a Vietnam. To znamená, že sa v strede a dlhodobom horizonte nebudú musieť zaoberať veľkými problémami s týmito tarifami.
Okrem toho niektorí výrobcovia pohonných jednotiek na elektrobicykle vyrábajú svoje systémy mimo Číny. Spoločnosti ako Bosch, Fazua a Mahle vyrábajú svoje súčiastky v krajinách ako Nemecko a Slovinsko. Hoci batérie a samotné bicykle často pochádzajú z Číny, tieto výrobcovia sa možno dokážu vyhnúť tarifám podľa Section 301.
To však neznamená, že menšie spoločnosti vyrábajúce elektrobicykle, ktoré sa silne spoliehajú na čínsku výrobu pre nižšie minimálne objednávkové množstvá, nebudú mať problémy. Zavedenie 25-percentného tarifu môže výrazne zaťažiť tieto nové spoločnosti a viesť k dočasnému nárastu cien.
Účinok taríf na ceny elektrobicyklov závisí aj od toho, či sú do taríf zahrnuté batérie a elektrické komponenty. V súčasnosti sa tarify smerujú na tieto konkrétne komponenty vyrobené v Číne. Avšak neexistencia oficiálnej definície batérií pre elektrobicykle zo strany obchodného zástupcu Spojených štátov komplikuje situáciu. Až kým nebude stanovená jasná definícia, výrobcovia zostávajú neistí o uplatniteľnosti taríf.
Hoci je ťažké predpovedať presný vplyv, jedna vec je jasná: cena elektrobicyklov nemusí narásť až o 25 percent vo všeobecnosti. Priemysel bude musieť sa prispôsobiť a preskúmať alternatívne miesta výroby alebo zásobovania, aby zabezpečil dostupnosť a cenovo dostupnosť pre spotrebiteľov.
Záverom, vypršanie výnimiek z taríf podľa Section 301 môže mať za následok zvýšenie cien niektorých elektrických bicyklov, najmä tých z Číny. Skutočný vplyv však bude závisieť od veľkosti a stratégií rozšírenia produktového portfolio každej spoločnosti vyrábajúcej elektrobicykle. Preskúmaním alternatívnych miest výroby a zásobovania môže priemysel minimalizovať potenciálne zvýšenie cien a zabezpečiť ďalšiu dostupnosť elektrobicyklov pre širší trh.