Voda ako nový zdroj energie pre bicykle od spoločnosti Hydroride Europe AG

2024-06-08
by
Hydroride Europe AG’s Hydrogen Bikes: A Niche Solution for Sharing and Fleet Usage

Elektrické bicykle na trhu doteraz ovládali batérie s lithium-iónovými akumulátormi. Avšak spoločnosť Hydroride Europe AG výzvou pre tento štandard prichádza so svojimi vodíkovými bicyklami. Tieto bicykle možno na prvý pohľad nevyzerať veľa odlišne od tradičných elektrických bicyklov, no namiesto batérie majú malé zelené fľaše s vodíkom.

Vodíkové nádrže, ktoré majú približne objem 500 ml vody, obsahujú dostatok vodíka na dojazd približne 60 km alebo 36 míľ. Vodík sa potom cez palivovú článku na palubnom mieste pretvára na elektrickú energiu, pričom jediným vedľajším produktom je voda. To znamená, že tieto bicykle poskytujú jazdu bez emisií, a ešte k tomu je možné vodu, ktorá sa vytvára, vypiť, aj keď by to nemuselo byť vhodné vzhľadom na potenciálne špinavú povrchovú úpravu bicykla.

Počas testovacieho jazdy v Amsterdame vodíkový bicykel pôsobil zrozumiteľne a jeho jazdné vlastnosti boli podobné ako u ostatných európskych elektrických bicyklov. Ponúkal pohodlnú jazdu s jeho nábojovým motorom 250W. Hlavný rozdiel tkvie v zdroji energie. Namiesto lithium-iónových batérií je možné tieto bicykle dobíjať doma pomocou vodíkového generátora, čo predstavuje prístupnejšie a udržateľné riešenie.

Hoci elektrobicykle poháňané batériami už sú bežné, vodíkové bicykle majú svoje výhody. Lithium-iónové batérie často vyžadujú suroviny, ktoré môžu byť problematické alebo eticky sporné pri ich výrobe. Naopak, vodík je možné generovať doma pomocou malého vodíkového generátora poháňaného elektrickým prúdom. Efektivita procesu môže so sa sýtiť stratou energie, no tá môže byť vykompenzovaná pomocou solárnej energie na výrobu paliva z vodíka. Tento ”stačí pridať vodu” proces umožňuje jednotlivcom generovať vlastné palivo.

Hoci spoločnosť Hydroride Europe AG poskytuje vodíkový generátor pre domáce použitie, jej primárnym cieľom sú spoločnosti zdieľajúce bicykle a skútre. Tieto spoločnosti sa stretávajú s problémami s údržbou batérií a emisiami z dieselových furgónov používaných na výmenu batérií. Tým, že do bicyklov implementujú väčšie vodíkové nádrže alebo využívajú miestne vodíkové generátory na tankovanie na mieste, môžu zdieľajúce spoločnosti výrazne znížiť svoj environmentálny vplyv.

Hoci vodíkové bicykle nemusia ovládnuť trh, majú potenciál zamerať sa na konkrétne segmenty a poskytnúť udržateľné riešenia pre zdieľanie a využívanie flotíl. Bezpečnostné obavy, ktoré sa týkajú skladovania a prenosu vodíka, boli z veľkej časti zmierňované, čo z neho robí životaschopnú voľbu pre kompaktné balíky ako tieto malé fľaše s vodíkom veľkosti vody.

Na záver, hoci vodíkové elektrické bicykle nemusia revolúciu priemyslu, predstavujú alternatívu pre konkrétne použitie. Batérové e-bicykle pravdepodobne budú naďalej ovládať trh, avšak pre zdieľajúce spoločnosti, ktoré sa snažia zmierniť emisie z údržby batérií, predstavujú bicykle na vodíkový pohon atraktívnu možnosť. S pokrokom v technológii vodíka môže byť budúcnosť mikromobility obdobím pestrejších a ekologickejších dopravných riešení.

Súvisiace odkazy:
Hydroride Europe AG https://www.hydroride-europe.com

Lämna ett svar

Your email address will not be published.

Languages

Don't Miss

Introducing the Innovative Yadea UFO S Folding E-Bike

Yadea UFO S: En Banbrytande Hopfällbar Elcykel

Yadea, den välkända globala marknadsledaren inom elscootrar och elcyklar, presenterade

Elon Musk vyžaduje inštaláciu plne autonómneho beta testovania pri každej novej dodávke Tesly

Výkonný riaditeľ Tesly, Elon Musk, urobil významný krok tým, že