Industriu elektrických bicyklov v recentnom období zažíva významný nárast, pričom dopyt po elektrobicykloch (e-bicykle) stúpa neustále. E-bicykle sa považujú za ekologicky priateľný spôsob dopravy, ponúkajú praktickú a efektívnu alternatívu k tradičným bicyklom alebo motorovým vozidlám. Avšak tento nárast v používaní e-bicyklov vyvolal obavy o bezpečnosť, najmä u mladých jazdcov.
Skupina zákonodajcov, vedená poslancom Damonom Connollym, predložila návrh zákona číslo 1778, ktorým sa tieto obavy snaží riešiť. Cieľom je zriadiť pilotný program v Marin County a jeho mestách, ktorý by zakazoval osobám mladším ako 16 rokov jazdiť na elektrobicykloch triedy 2. Tieto bicykle môžu dosahovať rýchlosť až 20 míľ za hodinu. Cieľom je posilniť bezpečnostné opatrenia pre mladých jazdcov, pretože nedostatočná edukácia a tréning o správnom používaní e-bicyklov sú príčinou vážnych zranení a úmrtí.
Traumatológovia z MarinHealth Medical Center zaznamenali nárast vážnych zranení a úmrtí spôsobených nehodami s e-bicyklami, pričom zranenia týchto jazdcov sa podobajú zraneniam obeťí nehôd na motorkách skôr ako na bicykloch s pedálmi. Nedávny prípad mal za následok vážne zranenie hlavy mladého jazdca, ktorý cestoval rýchlosťou približne 20 míľ za hodinu na e-bicykli. Vďaka rýchlej lekárskej starostlivosti poskytnutej našim tímom trauma a zručnosti neurochirurga Dr. Blaka Taylora sa pacientovi život podarilo zachrániť.
Tento takmer smrteľný incident slúžil ako katalyzátor pre predloženie AB 1778, ktorý získal podporu rôznych organizácií vrátane San Francisco Marin Medical Society, Marin County Bicycle Coalition, California Medical Association a American Automobile Association. Dr. David Klein, riaditeľ MarinHealth Medical Center, tiež vyjadril svoju podporu v mene správnej rady Marin Healthcare District.
V súčasnosti platný zákon umožňuje deťom mladším ako 16 rokov jazdiť na elektrobicykloch triedy 2, ktoré môžu dosiahnuť rýchlosť až 20 míľ za hodinu. To nevyhnutne prispelo k nárastu vážnych zranení a úmrtí. AB 1778 sa snaží zosúladiť obmedzenia pre mládež týkajúce sa e-bicyklov triedy 2 so stávajúcimi obmedzeniami pre e-bicykle triedy 3, čo výrazne zvýši bezpečnostné opatrenia pre mladých jazdcov.
Podobné starosti vyjadrili traumatológovia vo viacerých krajinách a medzinárodne. Výskumníci z University of California, San Francisco uviedli významný nárast zranení hlavy u jazdcov e-bicyklov v priebehu posledných piatich rokov. Nedostatočné bezpečnostné predpisy, ako je povinné používanie prilby, rýchlostné limity a obmedzenia veku, viedli k rozvíjajúcemu sa problému verejného zdravia.
Máme radosť, že AB 1778 prešiel a teraz sa presúva do štátneho senátu. Okrem toho, občiansky grand jury v hrabstve Marin odporučilo zavedenie pravidiel v celom hrabstve a v jeho mestách, ktoré obmedzia používanie e-bicyklov triedy 2 pre osoby vo veku 16 a viac rokov a zavedú povinnosť používať prilbu pre všetkých prevádzkovateľov e-bicyklov triedy 2.
Týmto bezpečnostným opatreniam venujeme pamiatku nášho mladého pacienta, ktorého príbeh mal rozhodujúci vplyv na formovanie tejto legislatívy. Vďaka týmto predpisom dúfame, že vytvoríme bezpečnejšie prostredie pre mladých jazdcov e-bicyklov, zabránime ďalším zraneniam a nakoniec zachránime životy.
Ak sa chcete dozvedieť viac o priemysle elektrických bicyklov a nových bezpečnostných problémoch, môžete navštíviť webové stránky príslušných organizácií, ako je San Francisco Marin Medical Society, Marin County Bicycle Coalition, California Medical Association a American Automobile Association.