Marin County Spúšťa Pilotný Program na Reguláciu Jazdy Elektrických Bicyklov Mladými Ľuďmi

2024-04-28
by
Marin County Introduces Pilot Program to Regulate Youth Riding of Electric Bicycles

Marin County prijíma proaktívny prístup k riešeniu narastajúcej obavy z nehôd na elektrických bicykloch súvisiacich s neplnoletými. Poslanec Damon Connolly spolu s nadriadeným úradníkom okresu Marin Mary Sackett predstavili pilotný program, ktorý má za cieľ regulovať používanie určitých elektrických bicyklov mládežou do 16 rokov.

Novela zákona AB 1778 sa snaží vytvoriť obmedzenia špecificky pre elektrické bicykle triedy 2 v okrese Marin namiesto návrhu celoštátneho zákazu. Elektrické bicykle triedy 2 sú plynom poháňané a dokážu dosiahnuť rýchlosť až do 32 km/h. Tieto typy bicyklov sú rýchlejšie ako bežné bicykle a elektrické bicykle triedy 1. Platný štátny zákon už zakazuje mladým do 16 rokov jazdu na elektrických bicykloch triedy 3, ktoré môžu dosiahnuť rýchlosť až do 45 km/h.

Okres Marin bol mimoriadne zasiahnutý nehodami súvisiacimi s elektrickými bicyklami a neplnoletými osobami, pričom získané údaje ukazujú, že nehody medzi jazdcami do 20 rokov boli deväťkrát vyššie ako u ostatných vekových skupín. Vznikli obavy o závažnosť zranení v dôsledku týchto nehôd, pričom lekári hlásili poranenia mozgu, vnútorné krvácanie a zlomeniny panvy.

V rámci pilotného programu budú miestne samosprávy v okrese Marin mať možnosť zaviesť navrhované obmedzenia a požadovať od všetkých jazdcov oblečenie prilby pri používaní elektrických bicyklov triedy 2. Pilotný program bude platiť do roku 2029 a účastnícke miestne samosprávy budú povinné oznámiť údaje o výkone štátu. Tieto údaje sa potom použijú na vyhodnotenie účinnosti programu a potenciálne formovanie celoštátnych predpisov pre elektrické bicykle v budúcnosti.

Zatiaľ čo niektorí argumentujú, že novelizácia zákona by mohla viesť k rôznym pravidlám v celom okrese a sťažiť presadzovanie, zástancovia veria, že umožnenie miestnym samosprávam riešiť bezpečnostné riziká je kľúčové pre znižovanie nehôd a zabezpečenie všeobecnej bezpečnosti komunity. Zástancom návrhu sú California Medical Association, Marin County Bicycle Coalition a American Academy of Pediatrics.

Okres Marin aj naďalej prioritizuje vzdelávanie v oblasti bezpečnosti elektrických bicyklov, pričom Tamalpais Union High School District zvažuje politiku, podľa ktorej budú musieť študenti registrovať svoje elektrické bicykle a dodržiavať stanovený limit rýchlosti. Okres úzko spolupracuje s miestnymi právnymi orgánmi na stanovení smerníc a podporu bezpečného používania elektrických bicyklov.

Zavedenie tohto pilotného programu odráža odhodlanie okresu Marin nájsť rovnováhu medzi podporou udržateľných dopravných možností a zárukou verejnej bezpečnosti. Riešením špecifických otázok týkajúcich sa používania elektrických bicyklov neplnoletými osobami si okres stanovuje za cieľ vytvoriť bezpečnejšie prostredie pre všetkých účastníkov cestnej premávky.

Priemysel elektrických bicyklov zažíva v posledných rokoch významný rast vďaka pokroku v technológii a rastúcemu dopytu spotrebiteľov po udržateľných dopravných možnostiach. Elektrické bicykle sú atraktívnou alternatívou k tradičným bicyklom a automobilom, ponúkajú pohodlný a ekologický spôsob dopravy. Podľa správy od Grand View Research bola celosvetová veľkosť trhu elektrických bicyklov v roku 2020 hodnotená na 22,89 miliárd dolárov a očakáva sa, že dosiahne ročnú mieru rastu zloženého ročne (CAGR) vo výške 7,9% v období 2021 až 2028.

Trhová predpoveď pre priemysel elektrických bicyklov zostáva pozitívna, keďže spotrebitelia si stále viac uvedomujú výhody elektrických bicyklov, ako sú znížené emisie, úspory nákladov a zlepšené zdravie. Okrem toho technologické pokroky v oblasti batériovej technológie a účinnosti motorov podporujú vývoj vysoko výkonných elektrických bicyklov, čím sa rozširuje atraktivita trhu pre širšiu skupinu spotrebiteľov.

Priemysel však tiež čelí výzvam a obavám týkajúcim sa bezpečnosti, najmä pokiaľ ide o používanie elektrických bicyklov neplnoletými osobami. Zavedenie regulácií, ako sú tie, ktoré navrhuje pilotný program v okrese Marin, poukazuje na potrebu riešiť tieto obavy pre celkové blaho jazdcov a spoločenstva.

Jedným z hlavných problémov súvisiacich s nehodami na elektrických bicykloch zahŕňajúcimi neplnoletých je ich nezručnosť a nedostatok poznatkov o bezpečnej jazde na bicykloch. Cieľom implementácie špecifických obmedzení pre elektrické bicykle triedy 2 v okrese Marin je minimalizovať riziká spojené s týmito rýchlejšími a výkonnejšími bicyklami. Obmedzením používania elektrických bicyklov triedy 2 mladými ľuďmi do 16 rokov sa pilotný program snaží znížiť riziko nehôd a zranení v tejto zraniteľnej populácii.

Závažnosť zranení vyplývajúcich z nehôd na elektrických bicykloch zahrňujúcich neplnoletých je vážnym problémom. Lekári hlásili prípady poranení mozgu, vnútorných krvácaní a zlomenín panvy, čo ukazuje, že priorita by sa mala dať bezpečnostným opatreniam a reguláciám. Požiadavka, aby všetci jazdci nosili prilbu pri používaní elektrických bicyklov triedy 2, je kľúčovým krokom pri zabezpečovaní ochrany a blaha jazdcov, najmä neplnoletých osôb.

Zatiaľ čo niektorí argumentujú, že navrhované obmedzenia môžu viesť k rôznym pravidlám v okrese a sťažiť vykonávanie, zástancovia pilotného programu veria, že miestne orgány by mali mať právomoc riešiť bezpečnostné riziká a prispôsobiť predpisy potrebám svojich komunít. Tento decentralizovaný prístup umožňuje flexibilitu a prispôsobenie sa miestnym podmienkam, čo v konečnom dôsledku prispieva k bezpečnejšiemu prostrediu pre jazdcov elektrických bicyklov všetkých vekových kategórií.

Pilotný program v okrese Marin nie je jedinou iniciatívou zameranou na podporu bezpečnosti elektrických bicyklov. Tamalpais Union High School District zvažuje politiku, ktorá by vyžadovala od študentov registráciu ich elektrických bicyklov a dodržiavanie stanovenej rýchlostnej hranice. Táto spolupráca medzi okresom a miestnymi právnymi orgánmi zdôrazňuje dôležitosť vzdelávania a spolupráce pri zabezpečovaní zodpovedného používania elektrických bicyklov.

Keďže Marin County podniká aktívne kroky na reguláciu používania elektrických bicyklov neplnoletými, iné regióny a štáty by sa mohli pozrieť na ich pilotný program ako na model pre vypracovanie vlastných predpisov. Údaje získané a naučené lekcie z tohto programu budú kľúčové pri hodnotení jeho účinnosti a potenciálne pri formovaní celoštátnych predpisov pre elektrické bicykle v budúcnosti.

Celkovo sa zameranie na bezpečnosť elektrických bicyklov v okrese Marin odráža odhodlanie priemyslu nájsť rovnováhu medzi podporou udržateľných dopravných možností a zabezpečením verejnej bezpečnosti. Riešením konkrétnych obáv týkajúcich sa používania elektrických bicyklov neplnoletými osobami sa okres snaží proaktívne pristupovať k vytvoreniu bezpečnejšieho prostredia pre všetkých účastníkov cestnej premávky.

Lämna ett svar

Your email address will not be published.

Languages

Don't Miss

Ten Injured in Marble Hill Fire: Lithium-Ion Battery Determined as Cause

Bostadsbrand i Marble Hill: Litiumjonbatteri ansvarigt enligt brandutredning

En bostadsbrand i Marble Hill resulterade i att tio personer
Incident at Open Streets Exposes Safety Concerns of E-Bikes

Nové bezpečnostné obavy súvisiace s elektrickými bicyklami odkryté incidentom na Open Streets

V šokujúcom incidente na Open Streets na Columbus Avenue opäť