Prezident Ferdinand Marcos mladší zbaľuje Metropolitnú rozvojovú autoritu Manila (MMDA) a miestne samosprávy (LGU), aby neudierali pokuty elektrobicyklom a elektrotrikám, ktoré prevádzkujú na národných cestách v Metro Manila. Toto rozhodnutie preto, aby sa verejnosť poučila o platnom zákaze.
Počas tohto obdobia milosti nebudú elektrotriky čeliť pokutovaniu, finančným sankciám ani zabaveniu. Namiesto toho, ak budú chytení, bude účelom informovať jazdcov o cestách, ktoré môžu používať, a pripomenúť im nové politiky, ktoré sa uplatňujú na zabezpečenie poriadku a bezpečnosti na uliciach. Tento prístup si kladie za cieľ dosiahnuť rovnováhu medzi reguláciou a verejného povedomia.
Aj keď nedávno zverejnené nariadenie MMDA č. 24-022 zakazuje elektrobicykle, elektrotriky, tricycle, pedicab, pushcarty a kuligligs na takmer dvadsiatich cestách od apríla, zámerom je poskytnúť jasné usmernenia pre tieto vozidlá, ktoré sú považované za bežný zdroj dopravných zápch a dopravných nehôd.
Podľa údajov MMDA došlo v roku 2023 k 554 nahláseným nehodám, ktoré sa týkali elektrických vozidiel. Skupina „Move as One Coalition“, ktorá sa zaoberá problematikou dopravy, však upozornila, že vyhlásenie MMDA chýba kontext. Argumentujú, že keď sa zváži dátum z roku 2022, znehodnotenie zapríčinenej nehodami s bicyklami, elektrobicyklami a pedikabami predstavuje iba 4% všetkých úmrtí na cestách.
Rozhodnutie prezidenta Marcose neschváliť tresty pre elektrobicykle a elektrotriky na cestách v Metro Manila predstavuje príležitosť na zvládnutie obáv jazdcov i orgánov. Umožňuje ďalšie kampane zamerané na vzdelávanie a povedomie verejnosti a zároveň zabezpečuje hladkú implementáciu zákazu s ohľadom na bezpečnosť a pohodlie všetkých účastníkov cestnej premávky na dlhú dobu.
Elektrobicykly a elektrotriky v Metro Manila sa v poslednej dobe stretli so zvýšeným dozorom v dôsledku obáv týkajúcich sa dopravných zápch a dopravných nehôd. Prezident Ferdinand Marcos mladší v reakcii na to vydal pokyn Metropolitnej rozvojovej autorite Manila (MMDA) a miestnym samosprávam (LGU), aby odložili ukladanie trestov týmto elektromobilom, ktoré prevádzkujú na národných cestách. Toto rozhodnutie vyjadruje potrebu väčšieho verejného vzdelávania o platnom zákaze.
Počas tejto doby milosti sa elektrotriky nebudú podrobovať pokutovaniu, finančným sankciám ani zabaveniu v prípade, ak budú chytené. Namiesto toho sa bude klásť dôraz na informovanie jazdcov, na ktorých cestách môžu jazdiť a na pripomenutie nových predpisov, ktoré platia na zabezpečenie poriadku a bezpečnosti. Tento prístup má za cieľ dosiahnuť rovnováhu medzi reguláciou a verejným povedomím.
Nedávno zverejnené nariadenie MMDA č. 24-022 zakazuje rôzne druhy vozidiel, vrátane elektrobicyklov, elektrotrikov, tricyklov, pedicabov, vozíčkov a kuligligs, od apríla takmer dvadsať cestám. Účelom tohto opatrenia je poskytnúť jasné usmernenia pre tieto vozidlá, ktoré sú považované za príčiny dopravných zápch a dopravných nehôd.
Podľa údajov MMDA v roku 2023 došlo k 554 hláseným dopravným nehodám, ktoré sa týkali elektrických vozidiel. Skupina „Move as One Coalition“, ktorá sa zaoberá obhajobou dopravy, poukazuje na to, že tieto údaje chýbajú kontext. Argumentujú, že keď sa zohľadní dátum z roku 2022 z MMDA, úmrtia súvisiace s nehodami s bicyklami, elektrobicyklami a pedikabmi predstavujú iba 4% zo všetkých úmrtí na cestách. Toto poukazuje na potrebu celkového pochopenia problému pred zavedením prísnych politík.
Rozhodnutie prezidenta Marcose neschváliť tresty pre elektrobicykle a elektrotriky na cestách v Metro Manila predstavuje príležitosť na zvládnutie obáv jazdcov i orgánov. Umožňuje ďalší rozvoj edukačných a povedomostných kampání a zabezpečuje hladkú implementáciu zákazu s ohľadom na bezpečnosť a pohodlie všetkých účastníkov cestnej premávky na dlhú dobu.
Pre viac informácií o aktuálnom stave elektrobicyklov v Metro Manila navštívte oficiálnu webovú stránku MMDA. Navyše, perspektívu skupiny „Move as One Coalition“ k tejto problematike môžete nájsť na ich webovej stránke na adrese https://moveasone.ph/.