Zákaz e-bicyklov a e-tricyklov vyvoláva obavy pre dojazdových i podnikateľských používateľov

2024-04-12
by
E-bike and E-trike Ban Raises Concerns for Commuters and Business Owners

Plánovaný zákaz e-bicyklov, e-tricyklov a ďalších malých elektrických vozidiel na národných cestách v metropolitných oblastiach vyvoláva znepokojenie medzi dojazdovými používateľmi a podnikateľmi, ktorí sa týmto dopravným prostriedkom ťažko spoliehajú. Ako informuje Maki Pulido, od pondelka 15. apríla bude Metropolitan Manila Development Authority (MMDA) vynucovať zákaz, čo môže mať za následok potenciálne finančné straty pre mnohých jednotlivcov.

Používatelia e-bicyklov a e-tricyklov, ako napríklad Gloria Batasan, ktorá prevádzkuje e-tricykel pre svoj podnik, prejavujú obavy o zvýšené náklady, ktorým budú čeliť. Batasan poukazuje na významný rozdiel v nákladoch medzi tým, čo sa platí za jazdu e-tricyklom a tradičným tricyklom, pričom zdôrazňuje úspory, ktoré poskytujú elektrické vozidlá. Bez možnosti použiť elektrické vozidlá budú dojazdoví používatelia, ako je Batasan, musieť minúť viac peňazí na dopravu, ktoré by mohli byť použité na iné nevyhnutné výdavky, napríklad jedlo alebo domáce potreby.

MMDA odôvodňuje zákaz bezpečnostnými obavami. Tvrdenia, že elektrické vozidlá predstavujú riziko pre vodičov, cestujúcich a chodcov na národných cestách, sú relevantné. Sami uvádzajú, že len v roku 2023 sa dostavilo štyri úmrtia, 436 zranení a 468 poškodenia majetku v dôsledku dopravných nehôd, do ktorých boli zapojené e-bicykle. Ako výsledok, MMDA sa rozhodla potrestať porušovateľov pokutou vo výške 2 500 Peso. Okrem toho bude pre vodičov e-bicyklov a e-tricyklov potrebné získať vodičský preukaz, aby mohli tieto vozidlá legálne prevádzkovať. Pri nezískaní vodičského preukazu im hrozí zadržanie ich elektrických vozidiel.

Zákaz sa vzťahuje na hlavné cesty v oblasti hlavného mesta, ako je Roxas Boulevard, Taft Avenue, SLEX a Epifanio Delos Santos Avenue, medzi inými. Je však dôležité zdôrazniť, že táto regulácia sa špecificky zameriava na národné cesty a orgány môžu zaviesť samostatné opatrenia na reguláciu elektrických vozidiel na iných druhoch ciest.

Hoci zámery zákazu môžu byť zamerané na zlepšenie bezpečnosti na cestách, je dôležité zvážiť aj jeho dopad na dojazdových používateľov a podnikateľov, ktorí sa spoliehajú na elektrické vozidlá. Udržať rovnováhu medzi bezpečnostnými obavami a pohodlím a dostupnosťou elektrických dopravných prostriedkov je výzvou, ktorú orgány musia efektívne riešiť.

Zákaz e-bicyklov, e-tricyklov a ďalších malých elektrických vozidiel na národných cestách v metropolitných oblastiach je len jedným z mnohých problémov, s ktorými sa stretáva priemysel elektrických vozidiel. Napriek rastúcej popularite elektrických vozidiel existuje niekoľko problémov, ktoré je potrebné riešiť, aby priemysel dosiahol svoj plný potenciál.

Jedným z hlavných problémov je nedostatok infraštruktúry na podporu elektrických vozidiel. Ide o dostupnosť dobíjacích staníc, ktoré sú nevyhnutné pre dobíjanie elektrických vozidiel. Momentálne je počet dobíjacích staníc obmedzený, najmä v predmestských a vidieckych oblastiach. Ak sa má podporiť široké prijatie elektrických vozidiel, je dôležité, aby vlády a súkromné spoločnosti investovali do vývoja dobíjacej infraštruktúry.

Ďalším problémom je vysoká cena elektrických vozidiel. Hoci sa ceny elektrických vozidiel v posledných rokoch znižujú, stále sú často drahšie ako tradičné vozidlá poháňané benzínom. Vyššia počiatočná cena elektrických vozidiel často predstavuje pre potenciálnych záujemcov bariéru. Avšak s technologickým pokrokom a dosiahnutím ekonomiky rozsahu sa očakáva, že ceny elektrických vozidiel budú pokračovať vo svojom poklese, čo ich urobí dostupnejšími pre širokú verejnosť.

Trhové predpovede naznačujú, že priemysel elektrických vozidiel je pripravený na významný rast v nasledujúcich rokoch. Podľa správy spoločnosti Bloomberg New Energy Finance (BNEF) sa očakáva, že do roku 2025 budú elektrické vozidlá predstavovať 10% celosvetových predajov vozidiel a do roku 2030 sa zvýšia na 28%. Tento rast je spôsobený faktormi, ako sú vládne dotácie a stimuly, prísnejšie emisné predpisy a pokroky v batériovej technológii.

Na podporu rastu priemyslu elektrických vozidiel vlády po celom svete implementujú opatrenia na podporu prijatia elektrických vozidiel. Napríklad krajiny ako Nórsko, Holandsko a Čína zaviedli priaznivú politiku, ako sú daňové stimuly, dotácie a prísnejšie emisné normy, aby podporili používanie elektrických vozidiel.

Pre viac informácií o priemysle elektrických vozidiel a súvisiacich trhových predpovediach sa môžete obrátiť na nasledujúce odkazy:

1. International Energy Agency – Elektrické vozidlá
2. Bloomberg New Energy Finance – Výhľad na elektromobil
3. EV Volumes – Štatistiky predaja elektrických vozidiel

Je evidentné, že priemysel elektrických vozidiel má veľký potenciál zmeniť dopravu a znížiť uhlíkové emisie. Avšak je dôležité, aby vlády, zainteresované strany v priemysle a spotrebitelia spolupracovali na prekonaní výziev a zabezpečili udržateľný a efektívny systém elektrickej dopravy.

Lämna ett svar

Your email address will not be published.

Don't Miss

E-bikes: A Sustainable Solution for Urban Mobility

E-cyklar: En hållbar lösning för stadsförflyttning

E-cyklar, eller elcyklar som de också kallas, har revolutionerat vårt
The Impact of Celebrity Parenting on Children’s Well-being

Effekten av kändisföräldraskap på barns välbefinnande

Den senaste e-cykelolyckan där Pax Jolie-Pitt, son till Angelina Jolie