Kalifornský senát výbor pre dopravu nedávno zvolal vypočutie k diskusii a prijatiu niekoľkých návrhov zákonov týkajúcich sa vozidiel, dopravného dohľadu, železníc a leteckých palív. Medzi diskutovanými témami sa elektrobicykle a dohľad na rýchlosť výrazne vyzdvihli ako významné oblasti záujmu.
Senator Dave Min predstavil návrh S.B. 1271, ktorý má na cieľ regulovať elektrobicykle v Kalifornii. Návrh navrhuje, aby všetky elektrobicykle, ktoré sa predávajú alebo prenajímajú v štáte, boli poháňané batériou, ktorá spĺňa špecifické bezpečnostné normy. Aj keď presné požiadavky sa ešte upresňujú, cieľom návrhu je zabezpečiť, aby elektrobicykle v Kalifornii spĺňali medzinárodné a štátne bezpečnostné normy. Tento krok by mohol potenciálne ovplyvniť výrobcov, ktorí v súčasnosti vyrábajú elektrobicykle, ktoré tieto normy nesplňujú, a vyžadovali by si nevyhnutné úpravy na ďalšie predávanie svojich výrobkov v štáte.
Návrh zároveň usiluje o upresnenie definícií a klasifikácií elektrobicyklov v Kalifornii. Diskusia okolo tejto časti návrhu bola osobitne rozsiahla. Bob Mittelstaedt z E-Bike Access vyjadril svoju podporu zámeru návrhu, ale tiež vyjadril obavy ohľadom výrobcov, ktorí definujú svoje elektrobicykle ako vozidlá ”multi-class”. Tieto elektrobicykle je možné nastaviť tak, aby zodpovedali právnym klasifikáciám v Kalifornii alebo fungovali ako elektrobicykel triedy 4 s vyššou rýchlosťou. Mittelstaedt argumentoval, že takéto elektrobicykle predstavujú bezpečnostné riziko, najmä keď ich ovládajú mladší jazdci. Preto návrh zabezpečuje obmedzenie predaja týchto elektrobicyklov triedy 4.
Okrem elektrobicyklov sa výbor zaoberal aj dohľadom na rýchlosť. Senator Henry Stern predstavil Návrh zákona č. 1509, známy ako ”Negligent Operator Treatment (NOT) in California Act”, ktorý by pridal dva body do vodičského preukazu každému, kto je odsúdený za prekročenie povolenej rýchlosti o viac ako 26 km/h. Cieľom návrhu je zvýšiť zodpovednosť za nebezpečné prekračovanie rýchlosti a potenciálne znížiť počet dopravných nehôd.
Hoci existovalo niekoľko námietok voči návrhu s obavami o potenciálny negatívny dopad na zamestnanosť vodičov, senator Seyarto argumentoval za osobnú zodpovednosť a zdôrazňoval, že komerční vodiči by mali rozumieť dodatočnej zodpovednosti, ktorá s ich licenciou súvisí.
Celkovo tieto diskusie poukazujú na trvajúce úsilie v Kalifornii o zabezpečenie bezpečnosti v doprave, najmä pokiaľ ide o elektrobicykle a dohľad na rýchlosť. Predložené návrhy zákonov predstavujú dôležité kroky smerom k zabezpečeniu, aby vozidlá, či už na motory alebo poháňané ľudskou silou, dodržiavali potrebné bezpečnostné normy a predpisy.
Elektrobicyklový priemysel zaznamenáva v posledných rokoch veľkú pozornosť vďaka narastajúcej popularite elektrických bicyklov. Podľa trhových odhadov sa globálny trh s elektrobicyklami do roku 2025 očakáva, že dosiahne hodnotu 38,6 miliardy dolárov a bude mať celoročný rast 9,01% počas obdobia 2019-2025.
Kalifornia, ako veľký a vplyvný trh, zohráva rozhodujúcu úlohu pri formovaní regulácií pre elektrobicykle. Navrhovaný zákon S.B. 1271 odráža úsilie štátu regulovať elektrobicykle a zabezpečiť dodržiavanie bezpečnostných noriem. Táto legislatívna práca by mohla mať ďalekosiahle dôsledky pre výrobcov, ktorí momentálne predávajú elektrobicykle v Kalifornii, ktoré nespĺňajú navrhované bezpečnostné normy. Súlad s týmito predpismi môže požadovať úpravy výrobných procesov a komponentov, aby vyhoveli štandardom stanoveným v návrhu.
Jednou z kľúčových tém diskutovaných v súvislosti s elektrobicyklmi je klasifikácia a definícia týchto vozidiel. Návrh má za cieľ poskytnúť jasnosť v tomto ohľade a riešiť obavy vyjadrené zainteresovanými stranami, ako je E-Bike Access. Problém ”multi-class” elektrobicyklov, ktoré možno upraviť, aby zodpovedali rôznym rýchlostným triedam, predstavuje bezpečnostné riziká. Navrhované právne predpisy majú za cieľ obmedziť predaj týchto elektrobicyklov triedy 4 a minimalizovať potenciálne nebezpečenstvo, najmä pre mladších jazdcov.
Okrem elektrobicyklov sa Výbor pre dopravu senátu venoval aj dohľadu na rýchlosť. Zavedenie Návrhu zákona č. 1509, známeho ako ”Negligent Operator Treatment (NOT) in California Act”, odráža snahu štátu zvýšiť zodpovednosť za nebezpečné prekračovanie rýchlosti. Pridanie dvoch bodov do vodičského preukazu pre tých, ktorí sú odsúdení za prekročenie povolenej rýchlosti, má za cieľ odstrašovať takéto správanie a potenciálne znížiť počet dopravných nehôd na kalifornských cestách.
Aj keď boli vyjadrené obavy o potenciálny negatívny dopad na zamestnanosť vodičov, počas diskusií sa zdôrazňovala osobná zodpovednosť a dodatočná zodpovednosť, ktorá s obchodnými vodičskými licenciami súvisí. Návrh predstavuje krok smerom k propagácii bezpečnejších jazdných postupov a zodpovednosti vodičov za ich správanie na cestách.
Tieto trvajúce diskusie a navrhované zákony preukazujú záväzok Kalifornie zabezpečiť bezpečnosť v doprave. Riešením problémov súvisiacich s elektrobicyklami a dohľadom na rýchlosť štát upravuje a propaguje bezpečné používanie vozidiel bez ohľadu na to, či sú motorizované alebo poháňané ľudskou silou.
Často kladené otázky:
- Čo je elektrobicykel?
- Aké sú rôzne klasifikácie elektrobicyklov?
- Ako návrh zákona ovplyvní výrobcov elektrobicyklov?
- Ako bude návrh zákona ovplyvňovať jazdu na elektrobicykli?
- Aké sú ciele návrhu zákona týkajúceho sa dohľadu na rýchlosť?
Elektrobicykel je bicykel s elektrickým pohonom, ktorý môže pomáhať jazdcovi pri jazde pomocou elektromotora. Elektrobicykle môžu byť poháňané batériou a majú rôzne stupne asistencie.
Existujú rôzne klasifikácie elektrobicyklov, ktoré sa líšia podľa maximálnej rýchlosti a výkonu motora. V Kalifornii sa tieto klasifikácie upravujú a regulujú, aby zabezpečili bezpečnosť jazdcov.
Ak návrh zákona bude prijatý, výrobcovia elektrobicyklov budú musieť zabezpečiť, aby ich produkty splňovali navrhnuté bezpečnostné normy. To môže vyžadovať úpravy výrobných procesov a komponentov.
Návrh zákona sa snaží zlepšiť bezpečnosť jazdy na elektrobicykli tým, že upravuje predaj ”multi-class” elektrobicyklov, ktoré môžu byť nebezpečné, najmä pre mladších jazdcov.
Ciele návrhu zákona týkajúceho sa dohľadu na rýchlosť sú zvýšiť zodpovednosť za nebezpečné prekračovanie rýchlosti a potenciálne znížiť počet dopravných nehôd. Návrh by mal slúžiť ako odstrašujúca opatrenie pre vodičov, ktorí porušujú povolené rýchlostné limity.
(Zdroj: xxx.xxx.com)