Na nedávnom zasadnutí výboru senátu pre dopravu sa diskutovalo a schválilo niekoľko návrhov zákonov týkajúcich sa elektrických bicyklov, infraštruktúry pre bicykle a mýtol pre cyklistov a chodcov na mostoch. Jedným z významných návrhov zákonov, A.B. 1774, upresňuje, že úprava elektrického bicykla tak, aby porušovala zákony štátu, je nezákonná. Týmto sa zabezpečuje, že elektrické bicykle spĺňajú predpisy týkajúce sa rýchlosti a kapacity plynu.
Ďalší návrh zákona, A.B. 1778, vyvolal diskusiu, pretože zámerom je zakázať mladým ľuďom jazdu na elektrických bicykloch triedy 2 a vyžadovať povinné nosenie prilby. Zatiaľ čo niektorí členovia výboru podporovali tento opatrenie ako bezpečnostnú opatrnosť, iní vyjadrili obavy na základe malého štúdia, ktoré naznačovalo, že automobily, nie elektrické bicykle, sú hlavnou príčinou nehôd s účasťou cyklistov na elektrických bicykloch.
Poslanec Damon Connolly, autor zákona A.B. 1778, spochybnil tvrdenia tohto štúdia a zdôraznil dôležitosť bezpečnostných predpisov na riešenie narastajúceho upravovania elektrických bicyklov triedy 2, čo ich môže potenciálne urobiť nebezpečnejšími.
Počas zasadnutia poslankyňa Laura Friedman predstavila aj zákony A.B. 2290 a A.B. 2869, ktoré majú za cieľ zlepšiť infraštruktúru pre bicykle a zabezpečiť prístup k rekreačným oblastiam pre chodcov, cyklistov a jazdcov na koni.
A.B. 2290 zakazuje používanie štátnych prostriedkov na vybudovanie cyklotrás triedy III s dôrazom na potrebu bezpečnejšej a rozsiahlejšej infraštruktúry pre bicykle namiesto jednoduchých značiek a striípek. Tento zákon tiež vyžaduje zahrnutie existujúcich zariadení pre bicykle do projektov obnovy ciest. Okrem toho zavedie pilotný program rýchlej výstavby cyklotrás na štátnych diaľniciach na zrýchlenie vývoja lacných bezpečnostných opatrení.
A.B. 2869 rieši problém udržiavania prístupu do rekreačných oblastí tým, že zodpovednosť pre správu ciest prenáša na majiteľov. Týmto opatrením sa uznáva dôležitosť poskytovania bezpečného prístupu do verejných pozemkov pre chodcov, cyklistov a jazdcov na koni, čím sa podporujú vonkajšie aktivity a propaguje zdravší spôsob života.
Nakoniec poslanec Phil Ting znovu predložil zákon A.B. 2669, ktorý má predĺžiť zákaz mýta na mostoch pre cyklistov a chodcov. Tento krok má podporiť a povzbudiť ľudí k výberu ekologicky priateľných spôsobov dopravy, ako sú bicykle a elektrické bicykle, odstránením finančnej prekážky spojenej s mýtnymi.
Schválené zákony odrážajú neustále úsilie o zlepšenie právnych predpisov pre elektrické bicykle, zlepšenie infraštruktúry pre bicykle a zabezpečenie bezpečnosti a dostupnosti alternatívnych spôsobov dopravy pre obyvateľov Kalifornie. Tieto opatrenia majú za cieľ vytvorenie udržateľnejšieho a inkluzívneho dopravného systému pre všetkých.
Elektrický bicykel, alebo takzvaný e-bike, zažíva v posledných rokoch významný rast. E-bicykle sa stávajú čoraz populárnejším spôsobom dopravy, najmä vo veľkých mestách, kde preplnenosť cestnej premávky a environmentálne problémy podporujú dopyt po alternatívnych spôsoboch dopravy. Podľa predpovedí trhu sa očakáva, že globálny trh s e-bikami do roku 2025 dosiahne hodnotu 38,6 miliardy dolárov s ročným rastom až 9,7% od roku 2020 do roku 2025.
Jedným z hlavných faktorov prispievajúcich k rastu trhu s e-bikami je stále väčšie prijímanie e-bicyklov pre účely dochádzania. E-bicykle poskytujú pohodlný a cenovo dostupný prostriedok dopravy, ponúkajúci výhody tradičných bicyklov aj elektrických skútrov či motocyklov. Vďaka pokroku v oblasti batériovej technológie a účinnosti motorov sú e-bicykle schopné prekonať dlhšie vzdialenosti a dosahovať vyššie rýchlosti, čo ich robí vhodnou voľbou pre každodenné dochádzanie.
Nárast e-bicyklov však zároveň priniesol obavy týkajúce sa bezpečnosti a dodržiavania predpisov. Zákony, o ktorých diskutoval výbor pre dopravu senátu, sa snažia tieto obavy riešiť poučne spresnením predpisov týkajúcich sa e-bicyklov a zavedením bezpečnostných opatrení. Napríklad, zákon A.B. 1774 zakazuje úpravu e-bicyklov, aby sa zabezpečilo dodržiavanie predpisov týkajúcich sa rýchlosti a kapacity plynov. Podobne, zákon A.B. 1778 navrhuje zakázať mladým ľuďom jazdenie na istých triedach e-bicyklov a povinné nosenie prilby pre zlepšenie bezpečnosti.
Ďalším dôležitým aspektom priemyslu e-bicyklov je potreba zlepšiť infraštruktúru pre bicykle. Zákon A.B. 2290 sa snaží posilniť infraštruktúru pre bicykle tým, že odmieta používanie štátnych prostriedkov na menej substanciálne cyklotrasy a propaguje komplexnejšie riešenia infraštruktúry. Zákon tiež zdôrazňuje zahrnutie existujúcich zariadení pre bicykle pri obnovovaní ciest. Toto zameranie na zlepšenie infraštruktúry je kľúčové pre zabezpečenie bezpečnosti a dostupnosti jazdcov e-bicyklov a ostatných cyklistov.
Okrem toho, zákon A.B. 2869 rieši problém udržiavania prístupu do rekreačných oblastí. Toto opatrenie pripisuje zodpovednosť za cesty majiteľom, ktorého úlohou je zabezpečiť bezpečný prístup k verejným pozemkom pre chodcov, cyklistov a jazdcov na koni, čím sa podporujú vonkajšie aktivity a propaguje zdravší životný štýl.
Je tiež dôležité zdôrazniť, že poslanec Phil Ting znovu predložil zákon A.B. 2599, ktorý má predĺžiť zákaz mýta pre cyklistov a chodcov na mostoch. Tento krok má podporiť a povzbudiť väčšiu časť ľudí k výberu ekologicky priateľných spôsobov dopravy, ako sú bicykle a e-bicykle, odstránením finančnej bariéry spojenej s mýtom.
Sumarizujúc, schválené zákony diskutované výborom senátu pre dopravu odrážajú neustále úsilie o zlepšenie právnych predpisov pre e-bicykle, zlepšenie infraštruktúry pre bicykle a prijatie bezpečnosti a dostupnosti alternatívnych spôsobov dopravy. Tieto opatrenia nielen riešia súčasné výzvy, ale vytvárajú udržateľnejší a inkluzívnejší dopravný systém v Kalifornii.
Súvisiace odkazy:
– Cycling Industry News
– Bike Europe
– Bicycling.com
FAQ:
1. Čo je e-bike?
E-bike, alebo elektrický bicykel, je bicykel s elektrickým pohonom, ktorý pomáha jazdcovi šliapať pomocou elektrickej energie. Tento pohon umožňuje ľahšie a rýchlejšie prekonávanie vzdialeností.
2. Prečo je potrebná regulácia e-bicyklov?
Regulácia e-bicyklov je potrebná na zabezpečenie bezpečnosti jazdcov a uplatňovanie pravidiel cestnej premávky. Rôzne triedy e-bicyklov majú rôzne obmedzenia a predpisy, ktoré treba dodržiavať.
3. Prečo je dôležité mať dobrú infraštruktúru pre bicykle?
Dobrá infraštruktúra pre bicykle je dôležitá pre bezpečnosť a prístupnosť cyklistov. Vybudovanie vhodných cyklotrás a značenia ciest zlepšuje podmienky pre cyklistov a povzbudzuje viac ľudí k jazde na bicykli.
4. Aký je cieľ zákazu mýta pre cyklistov a chodcov na mostoch?
Cieľom zákazu mýta pre cyklistov a chodcov na mostoch je podporiť ekologicky priateľné spôsoby dopravy a odstrániť finančnú prekážku spojenú s mýtom. Týmto sa povzbudí viac ľudí k výberu bicyklov a e-bicyklov ako alternatívy ku konvenčným dopravným prostriedkom.