Stále rastúca popularita elektro-zariadení, ako sú e-scootery a e-bicykle, spôsobila, že Vancouver Park Board nedávno schválil používanie týchto zariadení na určených cyklistických cestách. Je ťažké stanoviť presný počet používateľov, ale personál parku odhaduje, že od roku 2022 do 2023 došlo k 25-percentnému nárastu počtu používateľov týchto elektrických zariadení.
Počas rokovania parkového dozorného výboru vyvolalo obavy možné preplnenie nábrežia Stanley Park v dôsledku nových pravidiel. Komisár Tom Digby vyjadril svoje myšlienky na túto tému a navrhol opätovné zavedenie cyklotrasy Stanley Park Drive. Dočasná cyklotrasa bola minulý rok odstránená, keď sa park vrátil na úroveň premávky pred pandémiou. Napriek tomu, že mesto povolilo používanie e-bicyklov na Stanley Park Drive, Digby vyjadril obavy o ich bezpečnosť.
Aby sa týmto obavám čelilo, je dôležité zabezpečiť bezpečnosť cyklistov a používateľov elektrických zariadení. Vancouverskí cyklisti už predtým poukázali na preťaženie súčasnej cyklistickej infraštruktúry mesta a označili ju za ”narastajúci problém”. Potreba rozšírenia cyklotrás a vytvorenia viac chránených cyklistických trás bola zdôraznená, aby bolo možné prispôsobiť sa narastajúcemu počtu cyklistov a používateľov elektrických zariadení.
Rozšírenie cyklistickej infraštruktúry nielenže rieši obavy o preplnenie, ale aj pomáha zmierniť dopravný kongest a znížiť emisie uhlíka. V dôsledku lepšej cyklistickej infraštruktúry sa predpokladá, že viac jednotlivcov sa rozhodne pre aktívnu dopravu, čím sa znižuje závislosť od vozidiel a podporuje sa udržateľnosť mesta.
Aj keď mnoho ľudí už používa e-scootery a e-bicykle na cyklistických cestách, nedávna zmena v smernici robí ich používanie legálne. Je však dôležité si všimnúť, že hoverboardy na týchto trasách stále nie sú povolené.
Schválením používania e-scooterov a e-bicyklov na určených cyklistických cestách sa Vancouver posúva k vytvoreniu inkluzívneho a udržateľného systému dopravy. Ide o pozitívny krok, ktorý podporuje jednotlivcov, aby prijali aktívnu dopravu, zatiaľ čo zabezpečuje ich bezpečnosť na cestách mesta.
Rozhodnutie Vancouver Park Board schváliť používanie e-scooterov a e-bicyklov na určených cyklistických cestách odráža rastúci trend v dopravnom sektore. Popularita elektrických zariadení na cestovanie a rekreáciu neustále rastie a tento krok Park Board-u uznáva a zohľadňuje tento trend.
Trhové predpovede naznačujú, že dopyt po e-scooteroch a e-bicykloch bude v nasledujúcich rokoch ďalej rásť. S pokrokom v technológii a zvýšenou informovanosťou o výhodách elektrickej dopravy je očakávané, že stále viac jednotlivcov sa rozhodne pre tieto zariadenia ako spôsob dopravy. Očakáva sa významný nárast dopytu, s odhadmi 25-percentného nárastu používania od roku 2022 do 2023.
Avšak zavedenie týchto zariadení na cyklotrasy vyvoláva aj určité obavy. Jednou z otázok, ktoré boli diskutované počas rokovania výboru, bola možná preplnenosť populárnych oblastí, ako napríklad nábrežie Stanley Park. Komisár Tom Digby navrhol opätovné zavedenie cyklotrasy Stanley Park Drive na zmierňovanie potenciálneho preplnenia. Toto vyvoláva otázky o bezpečnosti používateľov e-bicyklov na spoločných cestách, pretože dočasná cyklotrasa bola minulý rok odstránená.
Na riešenie týchto obáv je dôležité vytvoriť bezpečie pre cyklistov a používateľov elektrických zariadení. To zahŕňa rozšírenie mestskej cyklistickej infraštruktúry a vytváranie chránených cyklistických trás. Stávajúca cyklistická infraštruktúra Vancouveru bola cyklistami označená ako ”preplnená” a zdôrazňuje potrebu viac miesta pre narastajúci počet cyklistov a používateľov elektrických zariadení.
Rozšírenie cyklistickej infraštruktúry nielenže rieši obavy o preplnenie, ale tiež pomáha zmierniť dopravný kongest a znížiť emisie uhlíka. Vytvorením prostredia, ktoré podporuje aktívnu dopravu, je pravdepodobné, že viac jednotlivcov sa rozhodne pre e-scootery a e-bicykle namiesto vozidiel pre svoje denné cestovné potreby. Tento skok k ekologickejším dopravným možnostiam prispieva k udržateľnejšiemu a ekologickejšiemu mestu.
Je dôležité poznamenať, že zatiaľ čo e-scootery a e-bicykle sú teraz povolené na určených cyklistických cestách, hoverboardy stále nie sú dovolené. Toto rozlišovanie je dôležité pre zabezpečenie bezpečnosti a kompatibility rôznych elektrických zariadení na spoločných trasách.
Celkovo schválenie používania e-scooterov a e-bicyklov na určených cyklistických cestách v Vancouveri je pozitívnym krokom smerom k vytvoreniu inkluzívneho a udržateľného systému dopravy. Prijatím aktívnej dopravy a dôrazom na bezpečnosť používateľov sa mesto zaradzuje medzi rastúci trend elektrických zariadení a podporuje ekologickejšiu budúcnosť.
Často kladené otázky (FAQ):
- Aké zariadenia sú povolené na cyklistických cestách vo Vancouveri?
Vo Vancouveri sú povolené e-scootery a e-bicykle, ale hoverboardy sú stále zakázané. - Ako bude mesto zabezpečovať bezpečnosť cyklistov a používateľov elektrických zariadení?
Mesto plánuje expandovať cyklistickú infraštruktúru a budovať viacej chránených cyklistických trás, aby zabezpečilo bezpečnosť cyklistov a používateľov elektrických zariadení. - Aký je vplyv rozšírenia cyklistickej infraštruktúry na Vancouver?
Rozšírenie cyklistickej infraštruktúry pomáha riešiť problémy s preplnenosťou, zmierniť dopravný kongest a znížiť emisie uhlíka, a tým prispieva k udržateľnosti mesta.
(Zdroj: [vancouver.ca])