Mississauga, mesto v Ontáriu, Kanada, plánuje tento letný začať svoj prvý systém zdieľania elektrobicyklov a elektrokolobežiek. Mesto sa spojilo s firmami Lime Micromobility a Bird Canada, aby poskytlo 300 elektrických pedálmi asistovaných bicyklov – elektrobicyklov (e-bikes) a 900 elektrických skútrov typu kick-start – elektrokolobežiek (e-scooters), určených na verejnú prepravu. Cieľom tejto iniciatívy je zodpovedať rastúcemu dopytu po ekologických možnostiach prepravy a zároveň znížiť dopravnú záťaž a emisie.
Geoff Wright, správca pre dopravu a verejné práce v Mississaugi, vyjadril nadšenie mesta z mikromobility programu. Flotila sa očakáva v júni a už bolo identifikovaných 400 vhodných miest na umiestnenie staníc.
Elektrobicykle a elektrokolobežky získavajú na popularite po celej Kanade a mnoho miest zaviedlo systémy prenájmu bicyklov na základe platenia za použitie. Toronto napríklad spustilo svoj program prenájmu bicyklov v roku 2011 a odvtedy sa rozšírilo na 9 000 bicyklov a viac ako 700 staníc. Avšak v porovnaní s ich európskymi alebo čínskymi náprotivkami sa tieto systémy vo veľkej miere v severoamerických mestách nepoužívajú.
Napriek tradične nízkej hustote zástavby v Mississauge, Murtaza Haider, profesor na Torontskej metropolitnej univerzite, verí, že spustenie mikromobility programov je cenný experiment. Haider naznačuje, že mesto sa síce nemusí zdať ako konvenčný kandidát na zdieľanie bicyklov, ale mohlo by byť prijímané univerzitnými študentmi a nakupujúcimi ako alternatíva k autám.
Avšak existujú obavy týkajúce sa bezpečnosti elektrobicyklov a elektrokolobežiek. V Holandsku sa zaznamenalo zvýšenie počtu úmrtí cyklistov od zavedenia elektrobicyklov. Navyše, zástancovia práv postihnutých v Toronte vyjadrili obavy o elektrokolobežky na chodníkoch, ktoré predstavujú riziko pre obyvateľov so zdravotným postihnutím a starších ľudí.
Aby sa týmto obavám prispelo, partneri Mississaugy zaviedli na svojich zariadeniach technológiu GPS. Táto technológia umožňuje obmedziť rýchlosť a obmedziť používanie v určitých oblastiach. Dodávatelia majú možnosť implementovať geofencing, podobné antikradovým zariadeniam na nákupných vozíkoch, aby sa zabezpečila zhoda s pravidlami.
Aj keď si Mississauga uvedomuje potenciál elektrobicyklov a elektrokolobežiek ako alternatívneho spôsobu dopravy, nebudú povolené v hromadnej doprave. Vyvíjajú sa bezpečnostné opatrenia, ako sú kontroly a certifikácie pre elektrobicykle v hromadnej doprave, aby sa zabezpečilo ich bezpečné používanie.
Zavádzanie zdieľaného programu elektrobicyklov a elektrokolobežiek v Mississauge reprezentuje meniacu sa krajinnú tvár mesta a potrebu inovatívnych riešení pre efektívnu dopravu obyvateľov. Tento pilotný program poskytne cenné poznatky a otvára cestu pre udržateľné možnosti dopravy v budúcnosti.