Inovatívny patent od SRAM odhaľuje nový dizajn elektrobicyklového motora

2024-04-06
by
New SRAM Patent Reveals Innovative E-Bike Motor Design

SRAM, známy výrobca bicyklových komponentov, nedávno podal patent, ktorý odhaľuje vzrušujúci nový dizajn pre elektrobicyklové motory. Zatiaľ čo patent sa zameriava predovšetkým na usporiadanie a umiestnenie batériových článkov, naznačuje odchýlku od tradičného dizajnu motorov, ktoré boli použité v ich predchádzajúcich modeloch.

Jedným pozoruhodným aspektom patentu je začlenenie batériových článkov do samotnej skrine motora alebo tesne k nej. Toto inovatívne umiestnenie umožňuje významnú výhodu v rozložení hmotnosti, najmä pre plne odpružené horské bicykle. Udržaním nízkej hmotnosti a centrálneho umiestnenia sa zlepšuje ovládateľnosť bicykla.

Patent navyše odhaluje jedinečnú spôsob nabíjania batérie. Používatelia budú mať možnosť pohodlne nabíjať batériu prostredníctvom zdroja napájania USB-C, čo zodpovedá trendu štandardizácie nabíjačiek pre rôzne elektronické zariadenia. Táto funkcia nielenže ponúka pohodlie, ale umožňuje batériu používať aj ako zdroj energie pre iné zariadenia, ako sú smartfóny.

Okrem spôsobu dobíjania je hlavnou výnimočnosťou tohto dizajnu kompaktné usporiadanie samotného motora. Na rozdiel od oválneho tvaru pohonových jednotiek, ktoré je bežné u eMTB motorov, patent od SRAM ukazuje koncentrické usporiadanie so všetkým potrebným hardvérom situovaným okolo mašky v spodnom ložisku. Hoci nie sú zverejnené podrobnosti o internej konfigurácii, je zrejmé, že dizajn je valcový a podstatne kompaktnejší ako ich predchádzajúce modely.

Zatiaľ čo SRAM doteraz pri elektrobicyklových motoroch spoliehal na technológiu od Brose, tento patent naznačuje, že SRAM aktívne preskúmava vlastný jedinečný dizajn. Je možné, že tento patent poskytuje prvý pohľad na vývoj budúceho motorového systému od SRAM.

Zatiaľ čo SRAM nezverejnil žiadne oficiálne potvrdenie alebo konkrétne informácie, je vzrušujúce očakávať možný spustenie kompaktnejšieho a ľahšieho motora v nasledujúcich rokoch. Tento nový dizajn by mohol ponúknuť odlišný výkon motorov, potenciálne v rozmedzí 50-60 Nm, v porovnaní s ich predchádzajúcim motorom s výkonom 90 Nm.

Aj keď SRAM odmietol komentovať patentovú prihlášku, tento nový vývoj naznačuje ich záväzok k inováciám a zlepšovaniu zážitku pre fanúšikov elektrobicyklov. Ako sa odvetvie ďalej vyvíja, jazdci sa môžu tešiť na vzrušujúce pokroky v technológii elektrobicyklových motorov.

Odvetvie elektrobicyklov zaznamenáva v posledných rokoch významný rast a patent podaný spoločnosťou SRAM pre ich nový motorový dizajn ďalej poukazuje na záväzok odvetvia ku inováciám. Podľa trhových predpovedí sa očakáva, že globálny trh elektrobicyklov dosiahne hodnotu viac ako 38 miliárd dolárov do roku 2025 s ročnou mierou rastu 9,01% počas predpovedaného obdobia (zdroj: MarketsandMarkets).

Jedným z hlavných problémov v odvetví elektrobicyklov je rozloženie hmotnosti motora a batérie. Tradične boli motory elektrobicyklov objemné a ťažké, čo ovplyvňovalo celkovú rovnováhu a ovládateľnosť bicykla. Nový motorový dizajn od SRAMu sa však zaoberá týmto problémom začlenením batériových článkov do skrine motora alebo tesne k nej. Toto inovatívne umiestnenie umožňuje lepšie rozloženie hmotnosti, najmä pre plne odpružené horské bicykle, čo vedie k zlepšenej ovládateľnosti a výkonu.

Ďalším problémom v odvetví elektrobicyklov je spôsob nabíjania batérie. So stúpajúcim trendom štandardizácie nabíjačiek pre rôzne elektronické zariadenia odhaľuje SRAMov patent pohodlný spôsob nabíjania pomocou zdroja napájania USB-C. Toto nielenže uľahčuje nabíjanie, ale tiež umožňuje využívanie batérie ako zdroja energie pre iné zariadenia, ako sú smartfóny.

Patent od SRAMu tiež predstavuje kompaktnejší a ľahší motorový dizajn oproti ich predchádzajúcim modelom. Koncentrické usporiadanie motorovej jednotky okolo spodnej mašky, ako je ukázané v patente, ponúka menší a valcový dizajn. Hoci nie sú zverejnené konkrétne informácie o internej konfigurácii, tento dizajn naznačuje odchýlku od oválnych pohonových jednotiek, ktoré sú časté u eMTB motorov. Toto kompaktné usporiadanie otvára možnosti pre nové rozsahy výkonu a potenciálne vylepšený výkon v budúcich motorových systémoch od SRAMu.

Aj keď sa SRAM doteraz pri elektrobicyklových motoroch spoliehal na technológiu od spoločnosti Brose, tento patent naznačuje, že aktivne skúmajú vlastný jedinečný dizajn. Týmto ukazujú záväzok SRAMu presahovať hranice technológie elektrobicyklových motorov a vyvíjať vlastný motorový systém.

Ako sa odvetvie elektrobicyklov ďalej vyvíja, jazdci sa môžu tešiť na vzrušujúce pokroky v technológii motorov. Patent od SRAMu poskytuje pohľad na možné spustenie kompaktnejšieho a ľahšieho motora v nasledujúcich rokoch, čo by mohlo ďalej zlepšiť zážitok pre fanúšikov elektrobicyklov. S posunom smerom k inováciám a zlepšovaniu výkonu elektrobicyklov je odvetvie pripravené na neustály rast a vzrušujúce novinky.

Pre viac informácií o odvetví elektrobicyklov, trhových predpovediach a súvisiacich témach môžete navštíviť MarketsandMarkets. (https://www.marketsandmarkets.com/)

Lämna ett svar

Your email address will not be published.

Languages

Don't Miss

Motorist and Cyclist Collide on Nottingham Road Resulting in Road Closure

Trafikolycka mellan bilist och cyklist på Nottingham Road resulterar i vägavspärrning

En kollision mellan en bil och en elcykel i Nottingham
Introducing a Revolutionary Solution for E-Bike Riders: PopWheels

Revolutionär lösning för E-Cykelcyklister: PopWheels

En innovativ entreprenör från Brooklyn vid namn Baruch Herzfeld har