E-mobilita sa stala neoddeliteľnou súčasťou života v dobre zaludnených mestách, kde obyvatelia často siahajú po doručovacích službách na uspokojenie svojich denných potrieb. Používanie e-bicyklov doručovacími spoločnosťami sa stalo bežnou praxou a táto situácia vyvolala novú debatu o regulácii týchto vozidiel.
Nedávne návrhy zákonov požadujú regulácie pre jednotlivých jazdcov e-bicyklov, vrátane požiadaviek ako registrácia bicykla, poistenie a prehliadky. Avšak, tieto návrhy sa nezaoberajú skutočnou otázkou – zodpovednosťou samotných appových spoločností. Tieto spoločnosti profitujú z nekontrolovanej e-mobility, zatiaľ čo zaťažujú pracovníkov, ktorí tieto zariadenia používajú a udržiavajú.
Doplňkové regulácie len zvýšia osobné náklady pre doručovateľov, z ktorých mnohí už majú ťažkosti zabezpečiť si živobytie v tejto oblasti. Okrem toho sa tieto návrhy stretli s kritikou, že nerovnomerne zasahujú do práv nebielych a prisťahovaleckých pracovníkov, ktorí tvoria podstatný podiel pracovnej sily v oblasti doručovania.
Skutočný problém spočíva v nedostatočnej zodpovednosti appových spoločností. Tieto spoločnosti ťažia z bohatstva spotrebiteľov a pracovníkov, bez toho, aby prevzali zodpovednosť za potrebnú infraštruktúru a bezpečnostné opatrenia. Tento obchodný model vystavuje každého riziku a tragicky sa skončil smrťou 31 doručovateľov.
Je potrebný komplexnejší prístup k regulácii e-mobility. Deliveristi, ktorí zohrali kľúčovú úlohu pri prechode na mikromobilitu počas pandémie, navrhujú širší pohľad na bezpečnosť na cestách. Navrhujú komplexný plán bezpečnosti na cestách a regulácie e-mobility, ktorý zahŕňa výstavbu chránených cyklistických trás, stanice na nabíjanie e-bicyklov, centrá s doručovateľmi na uliciach a bezpečné e-mobility zariadenia.
Je však dôležité, aby tiež appové spoločnosti prispeli k týmto úsiliam. Ako hlavní prijímatelia výhod e-bicyklov by mali prevziať zodpovednosť za poskytovanie bezpečného pracovného vybavenia a prispieť k rozvoju komplexných bezpečnostných opatrení. Toto spoločné úsilie by zabezpečilo nielen bezpečnosť doručovateľov, ale aj poskytlo alternatívne dopravné možnosti pre všetkých obyvateľov New Yorku.
Na záver, regulácia e-mobility by sa nemala sústreďovať výlučne na jednotlivých jazdcov e-bicyklov. Je dôležité posunúť pozornosť na appové spoločnosti samotné, ktoré nesú zodpovednosť za poskytovanie bezpečného vybavenia a prispievanie k rozvoju komplexných bezpečnostných opatrení. Spoločným úsilím môžeme vytvoriť bezpečnejšiu a spravodlivejšiu budúcnosť e-mobility v New Yorku.
Pre viac informácií o e-mobility a súvisiacich otázkach môžete navštíviť electrive a Greentech Media.