Rast nelegálne upravených elektrobicyklov: Narastajúca obava

2024-03-30
by
The Rise of Illegally Modified E-Bikes: A Growing Concern

Počet nelegálne jazdených elektrobicyklov sa výrazne zvýšil, čo vyvoláva obavy o bezpečnosť verejnosti. Podľa polície, ktorú citoval denník Telegraph, confiscation of modified e-bikes sa zdvojnásobilo oproti minulému roku. V roku 2023 bolo celkom 260 elektricky poháňaných bicyklov odobratých 15 políciou, oproti 130 v roku 2022 a iba 61 v roku 2021.

Avšak tieto čísla možno nezachytávajú úplne rozsah problému, pretože mnohé polície nesbierajú špecifické údaje o týchto záberoch. V skutočnosti je počet nelegálne upravených elektrobicyklov, ktoré prekračujú rýchlostné obmedzenia, jazdia po chodníkoch alebo sa používajú pri trestnej činnosti, pravdepodobne oveľa vyšší.

Jeden z hlavných problémov pri riešení tejto otázky je klasifikácia elektrobicyklov. Napriek tomu, že sa jazdia po cyklochodníkoch a nepotrebujú poistenie, niektoré polície ich zaradili do kategórie motocyklov. Táto nesprávna klasifikácia viedla k nedostatočnej regulácii a výkone.

Tragické udalosti súvisiace s elektrobicyklami, ako nedávna kolízia v Moraye, Škótsku, kde dvaja teenageri prišli o život a iný bol kriticky zranený, ďalej ukazujú naliehavú potrebu prísnejších zákonov a predpisov týkajúcich sa týchto populárnych, ale z veľkej časti neregulovaných dopravných prostriedkov.

Príbuzní chodcov, ktorí zomreli na následky jazdy elektrobicyklistov, požadujú, aby vláda prijala opatrenia. Tvrdia, že súčasná legislatíva nezabraňuje nebezpečenstvu, ktoré tieto zariadenia predstavujú, pretože cyklisti na elektrobicykloch ich často zneužívajú bez dôsledkov, čím spôsobujú škody na majetku a ľuďoch.

Úpravy elektrobicyklov im umožňujú jazdiť rýchlejšie, než je povolené. Elektrická asistencia na elektrobicykloch by mala byť ukončená pri rýchlosti 15,5 míľ za hodinu, aby sa udržal status bicykla, avšak úpravy môžu obísť túto hranicu. V dôsledku toho sa niektoré elektrobicykle môžu pohybovať rýchlosťou až 45 míľ za hodinu, čím ohrozujú bezpečnosť jazdcov a ostatných okolo nich.

Prírastok zátahov políciou na rôznych miestach v krajine upozorňuje na rozsah tohto problému. Polícia Northumbria sama v roku 2023 odobrala 39 upravených alebo nelegálne jazdených elektrobicyklov, čo je výrazný nárast oproti šiestim odobratým predchádzajúci rok. Polícia Nottinghamshire zabavila 37 elektrobicyklov v roku 2023, oproti 23 v roku 2022 a 16 v roku 2021.

Záverom treba konštatovať, že nelegálne úpravy a zneužívanie elektrobicyklov predstavujú narastajúcu obavu o verejnú bezpečnosť. Nedostatočná koherentná regulácia a výkon umožnili tomuto problému eskalovať. Je nevyhnutné, aby orgány zaujali rozhodné kroky na zabránenie ďalším škodám a zabezpečili zodpovedné používanie elektrobicyklov.

Odvetvie elektrobicyklov zažíva v posledných rokoch významný rast, pričom predaje sa neustále zvyšujú, pretože stále viac ľudí sa snaží nájsť alternatívne spôsoby dopravy. Podľa predpovedí trhu sa globálny trh s elektrobicyklami do roku 2026 očakáva dosiahnuť hodnotu 46,04 miliardy USD, s ročným rastom 7,8% od roku 2019 do roku 2026. Toto naznačuje narastajúcu popularitu a dopyt po elektrobicykloch po celom svete.

Avšak nárast počtu nelegálne jazdených elektrobicyklov predstavuje výzvu pre toto odvetvie. Nelegálne úpravy týchto bicyklov im umožňujú prekročiť rýchlostné obmedzenia a predstavujú nebezpečenstvo pre jazdcov aj chodcov. Problém je ďalej zhoršený nedostatkom špecifického zberu údajov o záberoch elektrobicyklov mnohými políciami, čo naznačuje, že skutočný počet nelegálne jazdených elektrobicyklov môže byť oveľa vyšší, ako sa uvádza.

Jeden z hlavných problémov, ktoré prispievajú k tomuto problému, je nesprávna klasifikácia elektrobicyklov ako motocyklov niektorými políciami. Táto nesprávna klasifikácia viedla k nedostatočnej regulácii a výkonu, pretože elektrobicykle sú často považované za motorizované vozidlá, nie za bicykle. Tým sa vytvára zmätok a nedostatok jednotných pravidiel týkajúcich sa používania elektrobicyklov.

Nedávna tragická udalosť v Moraye, Škótsku, kde dvaja teenageri prišli o život pri kolízii s elektrobicyklami, poukazuje na neodkladnú potrebu prísnejších zákonov a predpisov týkajúcich sa týchto populárnych, ale z veľkej časti neregulovaných dopravných prostriedkov. Príbuzní chodcov, ktorí zomreli na následky jazdy elektrobicyklistov, požadujú od vlády opatrenia, tvrdiac, že súčasná legislatíva nedostatočne rieši nebezpečenstvo, ktoré elektrobicykle predstavujú.

Problém úprav elektrobicyklov je značným problémom. Zatiaľ čo právny limit pre elektroasistenciu na elektrobicykloch je 15,5 míľ za hodinu, upravené elektrobicykle môžu dosiahnuť rýchlosť až 45 míľ za hodinu. To predstavuje vážne riziko pre bezpečnosť jazdcov a ľudí okolo nich, pretože tieto bicykle nie sú navrhnuté na jazdu takou vysokou rýchlosťou.

Rôzne polície v krajine zintenzívňujú svoje úsilie pri riešení tohto problému, ako dokazuje zvýšený počet záberov upravených alebo nelegálne jazdených elektrobicyklov. Napríklad polícia Northumbria odobrala v roku 2023 39 takýchto bicyklov, čo je výrazný nárast oproti predchádzajúcemu roku. Polícia Nottinghamshire tiež zaznamenala nárast konfiškácií s 37 elektrobicyklami odobranými v roku 2023.

Pre zabezpečenie bezpečnosti verejnosti a riešenie narastajúcich obáv týkajúcich sa nelegálneho používania elektrobicyklov je nevyhnutné, aby orgány zaujali rozhodné kroky. To zahŕňa prospešnejšie predpisy, posilnenie úsilia pri výkone a zvýšenie informovanosti užívateľov elektrobicyklov o zodpovednom používaní týchto vozidiel.

Navrhované súvisiace odkazy:
– Globálna predpoveď trhu s elektrobicyklami
– Cycling UK – Zákony o elektrobicykloch
– Britská vláda – Pravidlá pre elektrobicykle

Lämna ett svar

Your email address will not be published.

Languages

Don't Miss

Exploring Tampa’s e-Bike Voucher Program: A Sustainable Solution

Utforska Tampas e-Cykelkupongprogram: En hållbar lösning

Upptäck innovativa sätt att främja miljövänliga transporter, staden Tampa har
Atlanta’s E-Bike Rebate Program Sees Overwhelming Response from Residents

AtlantaŽs e-bikový program podporovaný rezidenciami

Program odpočítavacieho týždňa pre e-biky spustený Atlantickou regionálnou komisiou upútal