V posledných rokoch Dharmawan Kusna Handoyo pretransformoval svoju vášeň pre výrobu DIY batérií do prosperujúceho podnikania. Pracujúc dôkladne vo svojej malej kancelárii, precízne spája batérie, aby vytvoril batériové balíky pre elektrobicykle, ktoré ponúkajú dlhšiu dojazdovú vzdialenosť a zlepšenú kapacitu. Úspech Handoya je súčasťou rastúceho trendu v Indonézii, kde rastúci trh s elektrobikami a absencia regulácií týkajúcich sa batérií vytvorila príležitosti pre výrobcov batérií ako on.
Nárast elektrických dvojkolesov, známych ako E2W, v Indonézii je možné priradiť vládnu dotáciu, ktorá bola zavedená v roku 2023. Vďaka finančným podnetom sa počet registrovaných elektrobikov rýchlo zvýšil, takmer sa ztrojnásobil za jediný rok. Avšak nedostatok regulácií týkajúcich sa batérií vytvoril trh pre domáce a lacné náhradné batérie. Miestne fóra na sociálnej sieti Facebook a populárne internetové obchody sú preplnené reklamami na lokálne výrobené batérie, ktoré zákazníkov lákajú svojimi konkurenčnými cenami a rozšíreným dojazdom.
Jeden používateľ elektrobicykla, Hadi Wijaya, nahradil svoju pôvodnú batériu takou, ktorú vyrobil jeho priateľ. Domáca batéria nielenže bola lacnejšia, ale ponúkala aj dlhší dojazd až 150 kilometrov na jedno nabitie, oproti pôvodnej batérii, ktorá mala dojazd len 100 kilometrov. Wijayov zážitok nie je výnimočný, pretože mnoho ďalších používateľov elektrobicyklov uprednostňuje domáce batérie pred renomovanými značkami.
Zatiaľ čo domáce batérie môžu byť považované za ekonomické riešenie, vznikajú obavy týkajúce sa ich bezpečnosti a spoľahlivosti kvôli absencii regulácie. Výrobcovia batérií získavajú lithium-iónové cylindrické články od rôznych dodávateľov a ručne ich montujú do balíkov pomocou niklových pásov. Nedostatok štandardizovaných regulácií znamená, že odchýlky v rýchlosti vybitia článkov a kapacite môžu spôsobiť nepredvídané problémy, ako je poškodenie batérie alebo náhle vypnutie.
Ďalšou výzvou je nedostatok štandardizovaných veľkostí a dizajnov batérií v priemysle elektrobicyklov. Každý výrobca elektrobicyklov má vlastné špecifikácie, čo vedie k viac ako 20 rôznym veľkostiam batérií na trhu. Táto nepodobnosť zaisťuje, že pre spotrebiteľov aj výrobcov batérií je obtiažne nájsť certifikované batérie, ktoré sa hodia k ich konkrétnemu modelu elektrobicykla.
V snahu riešiť tieto obavy a štandardizovať batérie pre elektromobily, Indonézská batériová korporácia v spolupráci so štátnymi firmami a s partnermi Hyundai a LG plánuje uviesť na trh vlastnú technológiu batériovej výmeny. Táto iniciatíva má za cieľ využiť bohaté nikelové zásoby krajiny a vytvoriť udržateľnejší a štandardizovaný priemysel batérií. Rastúci trh s domácimi batériami však predstavuje hrozbu pre tieto iniciatívy, pretože zvyšuje dopyt po použitých batériových článkoch, ktoré sa niekedy získavajú zo znehodnotených alebo odcudzených značkových batérií, čo ešte viac zvyšuje riziko bezpečnosti.
Aby sa zabezpečila bezpečnosť a spoľahlivosť batérií pre elektrobicykle, zainteresované strany súhlasia s potrebou zavedenia primeraných bezpečnostných postupov a regulácií. Bez starostlivého zamerania na návrh, balenie a testovanie môžu nastať nehody. Vzhľadom na to, že Indonézia sa snaží rozvinúť udržateľný a štandardizovaný priemysel batérií, je dôležité riešiť problémy súvisiace s domácimi batériami pre budúcnosť rastúceho trhu elektrobicyklov.
Pre viac informácií o trhu s elektrobikami v Indonézii a súvisiacich poznatkoch z priemyslu sa môžete pozrieť na indonézske priemysel.
Často kladené otázky:
1. Ako sa rozrástol trh s elektrobikami v Indonézii?
Trh s elektrobikami v Indonézii za posledné roky výrazne rástol vďaka vládnej dotácii a finančným stimulom.
2. Prečo sa používajú domáce batérie na elektrobicykle?
Domáce batérie sú populárne medzi používateľmi elektrobicyklov v Indonézii kvôli ich konkurenčným cenám a väčšiemu dojazdu.
3. Koľko veľkostí batérií je na trhu v Indonézii?
Na trhu v Indonézii existuje viac ako 20 rôznych veľkostí batérií pre elektrobicykle vzhľadom na odlišné špecifikácie jednotlivých výrobcov.
4. Aké sú plány Indonézskej batériovej korporácie v oblasti batérií pre elektromobily?
Indonézska batériová korporácia plánuje v spolupráci so štátnymi firmami a s partnermi Hyundai a LG predstaviť vlastnú technológiu batériovej výmeny na trhu elektromobilov v neposestnú budúcnosť.
Použité zdroje:
– Indonesian Industry – [odkaz na informačný zdroj]
– [link na iný relevantný zdroj]