(New York Daily News/TNS) – E-bicykle zaslúžia bezpečnostné kontroly a kontrolu a to bude kľúčovou úlohou novej mestského agentúry, ktorú starosta Eric Adams premýšľa zriadiť na reguláciu rastúceho priemyslu dodávok jedla a balíkov.
Podľa zástupkyne starostu Meery Joshiovej, ktorá vedie snahu Adamsa o návrh a zriadenie agentúry, informálne nazvanej oddelenie pre udržateľné dodávky, jej úlohou je „regulovať nové formy prepravy a zabezpečiť ich bezpečnosť“.
Joshiová, ktorá viedla newyorskú Komisiu taxíkov a limuzín od roku 2014 do roku 2019, podobala navrhované oddelenie pre dodávky s jej bývalou agentúrou.
Komisia požaduje, aby všetky služby Uber, Lyft, taxislužby a súkromné prepravné služby pravidelne podstupovali bezpečnostné kontroly a dodržiavali pravidlá týkajúce sa vybavenia, ktoré sú mimo bežných áut na cestách.
Joshiová označila e-bicykle za „tragický príklad“ toho, čo sa deje v prípade absencie takejto regulácie.
„Rýchlo sa tu objavili, pretože spĺňali potrebu pracovníkov mať lacnú pohyblivosť a splnenie požiadaviek priemyslu, ktorý je založený úplne na čase a odmeňovaní za rýchlu dodávku,“ povedala Joshiová.
„Ale tragická pravda je, že nikto nerobil kontrolu týkajúcu sa bezpečnosti, a máme príležitosť zabrániť ďalšej tragédii s e-bicyklom tým, že sa uistíme, že pred dodaním na vybavenie existujú autorizované špecifikácie, ktoré sa týkajú bezpečnosti.“
Údaje pre celý rok zatiaľ nie sú k dispozícii o počte dopravných nehôd, do ktorých bola v roku 2023 zapojená e-bicykle a e-mobilita, ale do októbra zahynulo 18 ľudí na e-bicykloch alebo e-mobiloch.
Tieto čiastočné údaje z rôznych častí roka naznačujú, že počet úmrtí súvisiacich s e-bicyklami a e-mobilmi stúpa.
Mestský úrad pre dopravu v súčasnosti stanovuje pravidlá týkajúce sa oblastí, kde je povolené prevádzkovať e-bicykle a skútre a povolené rýchlosti, akými sa môžu pohybovať.
DOT má však minimálne možnosti kontroly a spolieha sa na ňu Newyorská mestská polícia, aby tieto pravidlá presadzovala – vrátane úloh, ako zabrániť vysoko výkonným skútrom vstupovať do cyklochodníkov v meste.
Nárast e-bike dodávkovej služby priniesol aj nebezpečné výbuchy lithiových batérií.
V roku 2023 zahynulo pri výbuchu batérie e-bicykla v meste 18 ľudí, väčšinou v domoch a bytoch, kde sa nabíjali zle navrhnuté batérie tretej strany. V začiatkom februára hasiči uzavreli prevádzku výrobnej továrne batérií e-bicyklov v Queens, pretože kontrolóri verili, že hrozí požiar.
Exponenciálny nárast doručovanie tovaru a jedla, ktorý začal s pandémiou COVID-19, priniesol aj nárast počtu nákladných automobilov a dodávkových bicyklov a skútrov na mestských uliciach.
Podľa najnovších dostupných údajov z oddelenia pre dopravu bola v roku 2022 dodaných približne päť miliónov balíkov pomocou nákladných bicyklov.
Presný počet príloh on-line na doručovanie jedla je ťažko zmerať, ale prostredníctvom odhadu sa predpokladá, že v tejto oblasti pracuje približne 60 000 ľudí.
+ 55 zdrond média
Často kladené otázky (FAQ):
1. Čo je úlohou novej mestského agentúry pre udržateľné dodávky?
– Úlohou agentúry je regulovať nové formy prepravy, najmä dodávky jedla a balíkov, a zabezpečiť ich bezpečnosť.
2. Ktorá osoba vedie snahu o zriadenie tejto agentúry?
– Snahu o zriadenie agentúry vedie Meera Joshi, zástupkyňa newyorského starostu Erica Adamsa.
3. Čo je cieľom agentúry pre udržateľné dodávky?
– Cieľom agentúry je pravidelne kontrolovať a regulovať služby, ako sú Uber, Lyft, taxislužby a súkromné prepravné služby, vzhľadom na ich bezpečnosť a dodržiavanie pravidiel.
4. Aké vozidlá sú zamerané na bezpečnostné kontroly agentúry?
– Agentúra sa zameriava najmä na e-bicykle, ktoré sú často používané pri dodávkach jedla a balíkov.
5. Prečo sú e-bicykle považované za tragický príklad absencie regulácie?
– E-bicykle sa rýchlo rozšírili kvôli potrebe pracovníkov mať lacnú a rýchlu prepravu, avšak bez kontroly týkajúcej sa bezpečnosti sa zvyšuje riziko úrazov a tragédií.
6. Koľko ľudí zomrelo pri nehodách s e-bicyklami a e-mobilmi?
– Do októbra roku 2023 zahynulo 18 ľudí pri nehodách, kde boli zapojené e-bicykle a e-mobily.
7. Ako sa regulujú e-bicykle v súčasnosti?
– Pravidlá týkajúce sa prevádzkových oblastí a povolených rýchlostí e-bicyklov stanovuje Mestský úrad pre dopravu, pričom ich presadzovanie zabezpečuje mestská polícia.
8. Aké riziká prináša nárast e-bike dodávkovej služby?
– Spolu s nárastom dodávkovej služby sa zvyšuje aj riziko výbuchov lithiových batérií, ktoré napájajú e-bicykle.
9. Koľko balíkov bolo dodaných pomocou nákladných bicyklov v roku 2022?
– V roku 2022 bolo dodaných približne päť miliónov balíkov pomocou nákladných bicyklov.
Kľúčové pojmy a odborné termíny:
– E-bicykel: Elektrický bicykel, ktorý je poháňaný elektromotorom.
– Dodávky: Proces prenasledovania a doručovania tovaru alebo jedla z jedného miesta na druhé.
– Regulácia: Stanovenie pravidiel a predpisov na reguláciu činnosti alebo správania.
– Bezpečnostné kontroly: Preventívne opatrenia a preskúmanie, ktoré majú za cieľ zabezpečiť bezpečnosť.
– Lithiová batéria: Typ batérie často používaný v e-bicykloch a iných elektronických zariadeniach.
– Pandémia COVID-19: Celosvetová epidémia vírusu COVID-19, ktorá začala v roku 2019.
– Nákladné bicykle: Špeciálne bicykle určené na prepravu nákladu.
Súvisiace odkazy na doménu New York Daily News:
https://www.nydailynews.com/ – New York Daily News, hlavná domovská stránka.