Nový návrh zákona v New Jersey navrhuje registrovať elektrické bicykle a najímať povinné poistenie zodpovednosti

2024-02-15
Nový návrh zákona v New Jersey navrhuje registrovať elektrické bicykle a najímať povinné poistenie zodpovednosti

Všetkým, ktorí si užívajú slobodu jazdy na elektrických bicykloch bez zbytočných štátnych obmedzení a ťažkostí, sa tento týždeň skutočne nevydaril. Najnovšie správy, ktoré určite sklamú jazdcov elektrických bicyklov a zástancov obmedzenia používania automobilov, prichádzajú zo záhradného štátu, kde sa nový návrh zákona v New Jersey snaží zaviesť povinné registrovanie a povinné poistenie zodpovednosti pre jazdcov elektrických bicyklov.

Tieto správy nasledujú po iných významných akciách proti elektrickým bicyklom, vrátane plánu v Kalifornii, ktorý vyžaduje špeciálne vodičské oprávnenie pre jazdcov elektrických bicyklov, a novej praxi holandskej polície zastavovať jazdcov elektrických bicyklov a vykonávať kontrolu rýchlosti pri ceste.

Zákon S2292, ktorý opisuje nové požiadavky na jazdcov elektrických bicyklov, bude dnes predmetom diskusie.

Predpokladá sa, že navrhovaná legislatíva, ktorá si pravdepodobne získa významnú podporu v legislatíve štátu, sa bude vzťahovať aj na jazdcov elektrických skútrov.

Cieľom tohto zákona je požadovať od elektrických bicyklov a elektrických skútrov rovnaký typ registrácie a poistenia zodpovednosti, ktoré sú v súčasnosti aplikované na motorové vozidlá, ako sú autá a motocykle. Toto je napriek tomu, že elektrické bicykle a elektrické skútre sa opakovane klasifikujú ako spotrebiteľské produkty a nie motorové vozidlá na federálnej úrovni.

Nový návrh zákona je podporovaný z dôvodu niekoľkých smrteľných nehôd spojených s elektrickými bicyklami, hoci portál Streetsblog poukázal na to, že skutočné čísla odhaľujú neuskutočniteľnosť tohto argumentu. V porovnaní s 192 709 úmrtiami spojenými s automobilmi v období 2017 až 2021 bolo zaznamenaných len 119 úmrtí spojených s elektrickými bicyklami.

Inými slovami, autá sa zdajú byť približne 1 600x smrteľnejšie ako elektrické bicykle. A táto úmrtnosť sa len zvyšuje. Ak teda cieľom je zachrániť životy, existuje oveľa ľahšie dostupné ovocie, ktoré nevyžaduje zdolávanie nástrahy až k malým jabĺčkam na korune stromu.

Návrh zákona je vo veľkom odsudzovaný jazdcami elektrických bicyklov ako zbytočné zaťaženie, ktoré len zníži počet jazdcov na bicykloch, zvýši počet áut na cestách a spôsobí ešte viac úmrtí v dôsledku nerovnomerného dopravného vplyvu tohto opatrenia.

Mnoho jazdcov elektrických bicyklov si zvolí tento spôsob dopravy, pretože si nemôžu dovoliť auto. V Spojených štátoch by priemerný mesačný poplatok za nové alebo použité auto predstavoval od 530 do 730 dolárov. Za túto sumu je možné si kúpiť slušný elektrický bicykel na dochádzanie. Navyše, väčšina jazdcov elektrických bicyklov platí menej než 1 dolár mesačne za náklady na nabíjanie, a malá údržba bicykla je zanedbateľná v porovnaní s údržbou a prevádzkovými nákladmi automobilov.

Navrhovaný zákon by teda pravdepodobne spôsobil nerovný tlak na jazdcov s nízkymi príjmami, ktorí si nemôžu dovoliť náklady na registráciu ani mesačné poistenie.

Mnohí jazdci si kúpili elektrický bicykel ako lacnú alternatívu, ktorá im umožnila častejšie nechať auto v garáži a dochádzať na dvoch kolesách kdekoľvek a kedykoľvek. Ak však bude vyžadovaná druhá poistná zmluva, mnoho čiastočných jazdcov elektrických bicyklov môže byť odradených od zvolenia alternatívy k automobilom.

Časté otázky o novom návrhu zákona týkajúceho sa registrovania a poistenia elektrických bicyklov:

1. Aký je hlavný cieľ navrhovaného zákona v New Jersey?
– Cieľom tohto zákona je zaviesť povinné registrovanie a povinné poistenie zodpovednosti pre jazdcov elektrických bicyklov a skútrov.

2. Ako budú elektrické bicykle a skútre klasifikované podľa tohto zákona?
– Elektrické bicykle a skútre budú musieť získať rovnaký typ registrácie a poistenia zodpovednosti ako motorové vozidlá, napriek tomu, že na federálnej úrovni sú klasifikované ako spotrebiteľské produkty a nie motorové vozidlá.

3. Prečo je navrhovaný zákon tak kritizovaný?
– Jazdci elektrických bicyklov tvrdia, že nový zákon len zbytočne zaťažuje jazdcov, zníži počet jazdcov na bicykloch a zvýši počet áut na cestách, čo môže viesť k viacerým úmrtiam.

4. Aký je rozdiel v smrteľnosti medzi autami a elektrickými bicyklami?
– Úmrtia súvisiace s elektrickými bicyklami boli len zanedbateľné v porovnaní s počtom úmrtí spôsobených autami. Autá sa zdajú byť približne 1 600x smrteľnejšie ako elektrické bicykle.

5. Aké je ekonomické dopad na jazdcov elektrických bicyklov?
– Mnoho jazdcov si zvolilo elektrický bicykel ako lacnú alternatívu k autu. Navrhovaný zákon by mohol vyvolať nerovný tlak na jazdcov s nízkymi príjmami, ktorí si nemôžu dovoliť náklady na registráciu a mesačné poistenie.

Súvisiace odkazy:
www.ebike-magazin.sk
www.elektrobike-online.com
www.ebike-navigacia.sk

Dr. Naomi Lin

Dr. Naomi Lin je uznávanou expertkou v oblasti robotiky a umelej inteligencie, s doktorátom v oblasti robotiky z Carnegie Mellon University. Viac ako 18 rokov navrhuje inteligentné systémy, ktoré rozširujú ľudské schopnosti v zdravotníctve a priemyselných prostrediach. Naomi momentálne vedie inovatívne laboratórium, ktoré je pionierom vo vývoji autonómnych robotických systémov. Jej rozsiahly výskum viedol k viacerým patentom a jej metódy sa vyučujú na inžinierskych kurzoch po celom svete. Naomi je tiež častou keynote rečníčkou na medzinárodných technologických sympóziách, kde zdieľa svoju víziu budúcnosti, kde ľudia a roboti spolupracujú bezproblémovo.

Languages

Don't Miss

Surging Growth of Eco-Friendly Electric Two-Wheelers

Rastúci rast ekologických elektrických dvojkolesových vozidiel

Globálny trh s nízko výkonnými elektrickými motocykli a skútrom je
Ford Enhances Electric Vehicle Experience with New Charging Incentives

Ford zlepšuje skúsenosti s elektrickými vozidlami novými stimulmi na nabíjanie

V vzrušujúcom vývoji pre nadšencov elektrických vozidiel, Ford robí pokroky,