Regulácia E-bicyklov: Riešenie pre rastúce problémy

2024-02-15
Regulácia E-bicyklov: Riešenie pre rastúce problémy

S obavami z porušovania dopravných predpisov a nehôd zavinenej ľahkými elektrickými bicyklami rastie záujem vlády štátu o reguláciu e-bicyklov s objemom motora do 25 CC (kubických centimetrov) alebo menším. Predloženie paragrafu 33 bombajskej polície, ktorý sa vzťahuje na ručné vozíky a vozidlá, na e-bicykle je teraz predmetom diskusie, najmä v prípade preťaženia a blokovania dopravy. Odbory a federácie vodičov a gig-robov, ktorí tieto e-bicykle pravidelne používajú, požadovali zavedenie samostatnej politiky na ich reguláciu.

E-bicykle s objemom motora do 25 CC alebo menších, s priestorom na prepravu tovaru vpredu a vzadu, sú označené ako bicykle. Majú maximálny povolený limit rýchlosti 25 kilometrov za hodinu, nepatria do Zákona o motorových vozidlách ani do dopravných predpisov a na ich používanie nie je potrebný vodičský preukaz. Väčšina kuriérskych spoločností, gig-robotníci a doručovatelia používajú e-bicykle na prepravu tovaru a batožiny.

Je tvrdené, že jazdci na e-bicykloch nenosia prilby, preťažujú svoje vozidlá, jazdia neohľaduplne vypínajúc rýchlostný limit a dokonca predbiehajú auto-rikše, ktoré majú povestné neporiadne jazdenie. Jazdci na e-bicykloch tiež porušujú dopravné svetlá pravidelne, pretože na nich neplatia dopravné predpisy, a je ťažké ich zodpovedať za nehody kvôli absencii registrácie.

Problém neserióznej jazdy jazdcov na e-bicykloch bol prvýkrát nadnesený v januári tohto roku bratmi auto a taxi unii. Dňa 25. januára napísali odbory list ministertvu dopravy a dopravnej polícii, vyzývajúc na zahrnutie e-bicyklov do právneho rámca. „Tieto e-bicykle prepravujú zaťaženie 150-200 kg, čo môže spôsobiť bezpečnostné problémy nielen pre vodičov, ale aj pre ostatných motoristov a chodcov. Požadujeme, aby Paragraf 33 bombardovskej polície, ktorý sa využíva na ukladanie pokút ručným vozíkom prepravujúcim tovar, bol uplatniteľný na tieto e-bicykle,“ povedal Thampy Kurien, predseda Mumbajského zväzu rikšárskych mužov. Tým by mala dopravná polícia možnosť udeliť pokuty za chybné jazdenie jazdcov na e-bicykloch, dodal.

Federácie jednotlivcov zamestnaných v aplikáciách a gig-robotníkov tiež požadovali, aby boli e-bicykle zaradené do regulačného rámca, najlepšie s využitím samostatnej politiky. „Už sme hovorili o potrebe samostatnej politiky pre e-bicykle. Diskutovali sme o nutnosti obmedziť povolenú hmotnosť na 50-60 kg alebo na priemernú hmotnosť človeka voziaceho sa na e-bicykloch,“ povedal Prashant Sawardekar, predseda Indickej federácie pracovníkov v aplikáciách pre dopravu.

Zdroje uviedli, že táto otázka bola prerokovaná na stretnutí počas mesiaca cestnej prevádzky, ktorý skončil 14. februára. „Aj keď e-bicykle nepodliehajú zákonu o motorových vozidlách, je veľmi urgentná potreba ich regulovať,“ povedal úradník Úradu pre cestnú dopravu. Štátny dopravný komisár Vivek Bhimanwar uviedol, že momentálne nie je plánovaný žiadny konkrétny krok k tejto problematike.

Často kladené otázky (FAQ):

1. Čo sú e-bicykle?
E-bicykle sú bicykle s objemom motora do 25 CC alebo menších, ktoré majú maximálny povolený limit rýchlosti 25 kilometrov za hodinu. Sú označené ako bicykle a nepatria do Zákona o motorových vozidlách ani do dopravných predpisov.

2. Je potrebný vodičský preukaz na používanie e-bicyklov?
Nie, na používanie e-bicyklov nie je potrebný vodičský preukaz.

3. Akú reguláciu požadovali odbory a federácie vodičov a gig-robov pre e-bicykle?
Odbory a federácie požadovali zavedenie samostatnej politiky na reguláciu e-bicyklov. Zároveň žiadali, aby sa Paragraf 33 bombardovskej polície, ktorý sa vzťahuje na ručné vozíky a vozidlá, aplikoval aj na e-bicykle.

4. Aké problémy spôsobujú jazdci na e-bicykloch?
Jazdci na e-bicykloch často nechodia v prilbách, preťažujú svoje vozidlá, jazdia neohľaduplne vypínajúc rýchlostný limit a porušujú dopravné svetlá. Kvôli absencii registrácie je ťažké ich zodpovedať za prípadné nehody.

5. Bol plánovaný nejaký konkrétny krok v súvislosti s reguláciou e-bicyklov?
Momentálne nie je plánovaný žiadny konkrétny krok v súvislosti s reguláciou e-bicyklov.

Doplnkové odkazy:
https://www.gov.sk/
https://www.doprava.sk/

Dr. Laura Bishop

Dr. Laura Bishop je popredná odborníčka v oblasti udržateľných technológií a systémov obnoviteľnej energie, držiteľka doktorátu z environmentálneho inžinierstva na Univerzite v Cambridge. S viac ako 18 rokmi skúseností v akadémii a priemysle sa Laura venovala svoju kariéru vývoju technológií, ktoré znižujú environmentálny dopad a propagujú udržateľnosť. Vedie výskumnú skupinu, ktorá spolupracuje s medzinárodnými spoločnosťami na inováciách v oblastiach ako solárna energia a zelené stavebné technológie. Prínosy Laury k udržateľným praktikám boli uznané mnohými oceneniami a často zdieľa svoje odborné vedomosti na globálnych konferenciách a v odborných publikáciách.

Languages

Don't Miss

Enforcement of E-Bike Regulations: A Call for Action in Honolulu

Uplatňovanie predpisov o e-bikoch: výzva na akciu v Honolulu

Nárast obľúbenosti e-bikov v Honolulu vyvolal obavy týkajúce sa verejnej
California’s E-Bike Safety Initiative for Young Riders

Iniciatíva za bezpečnosť e-bicyklov v Kalifornii pre mladých cyklistov

V reakcii na znepokojujúci nárast nehôd s e-bikami po celej