Lyft sa púšťa do kľúčovej transformácie, keď prepúšťa približne 1% svojich zamestnancov, čo sa dotkne približne 30 zamestnancov, pričom sa pripravuje na predaj určitých aktív v rámci svojho mikromobilitného oddelenia. V rámci tohto strategického preusporiadania ride-sharing gigant predáva aktíva ocenené na 34 až 46 miliónov dolárov, ktoré sa týkajú konkrétne jeho služieb prenájmu bicyklov a skútrov.
Tento krok prichádza ako reakcia na predpovedané výzvy v nadchádzajúcom štvrťroku, čo nabáda Lyft na zjednodušenie operácií a zníženie nákladov. Hoci má spoločnosť úzku väzbu na svoje ponuky skútrov, rozhodla sa uprednostniť prenájom e-bicyklov, ktoré v posledných rokoch preukázali značný rastový potenciál.
Lyft naďalej prevádzkuje svoju populárnu službu Citi Bike v New Yorku a ubezpečil používateľov, že tento program zostane nezmenený aj po reštrukturalizácii. Účelom týchto zmien je zlepšiť celkovú rentabilitu jeho iniciatív v oblasti mikromobility, pričom cieli na zvýšenie príjmov o približne 20 miliónov dolárov.
S rastúcou obľubou e-bicyklov po celom svete, generálny riaditeľ Lyftu vyjadril, že by bolo premeškanou príležitosťou nevyužiť tento trend naplno a povýšiť ho na vysoké štandardy spoločnosti. Tieto strategické rozhodnutia zdôrazňujú záväzok Lyftu prispôsobovať svoj obchodný model v reakcii na požiadavky trhu, pričom naďalej posilňuje svoju oddanosť udržateľným dopravným riešeniam.
Nedávne rozhodnutie Lyftu prepustiť asi 1% svojich zamestnancov a predať určitá aktíva znamená výraznú zmenu v prístupe spoločnosti k odvetviu mikromobility. Ako sa trh s požičovňami áut zrečuje, konkurenti tiež prehodnocujú svoje stratégie, aby sa prispôsobili meniacim sa spotrebiteľským preferenciám a regulatívnemu prostrediu.
Odvetvie mikromobility
Odvetvie mikromobility, ktoré zahŕňa e-bicykle, skútre a iné malé elektrické vozidlá, zaznamenáva rýchly rast v mestských oblastiach po celom svete. Podľa správy Medzinárodného dopravného fóra sa očakáva, že globálny trh s mikromobiltou dosiahne do roku 2030 hodnotu 300 miliárd dolárov, a to v dôsledku rastúcej urbanizácie, prechodu na udržateľnejšie možnosti dopravy a vyvíjajúcich sa spotrebiteľských návykov. Hlavní hráči v odvetví, vrátane Bird, Lime a Spin, sa tiež intenzívne snažia získať väčší podiel na trhu, čo znamená, že efektívnosť a inovácia sú kľúčové pre úspech.
Predpovede trhu a rastový potenciál
Trh s e-bicyklami konkrétne vykazuje impozantnú rastovú trajektóriu. Správa spoločnosti Research and Markets naznačuje, že globálny trh s e-bicyklami sa má v období od 2021 do 2026 rozrást na zloženú ročnú mieru rastu (CAGR) približne 12,5%. Tento rast je podporovaný rastúcimi investíciami do infraštruktúry elektrických vozidiel a zvýšenou informovanosťou o potrebe udržateľných riešení mestskej dopravy. Prechod Lyftu na e-bicykle sa nielen zhoduje s trendmi na trhu, ale aj využíva potenciál vyšších ziskových marží v porovnaní s tradičnými prenájom bicyklov a skútrov.
Výzvy, ktorým odvetvie čelí
Napriek týmto priaznivým predpovediam čelí odvetvie mikromobility niekoľkým výzvam. Regulačné prekážky sú značné, keďže mestá sa snažia bezpečne integrovať tieto vozidlá do existujúcich dopravných systémov. Okrem toho, prevádzkové náklady spojené s údržbou, dobíjaním a logistikou môžu ovplyvniť ziskovosť. Rozhodnutie Lyftu o zjednodušení operácií a znížení nákladov naznačuje proaktívny prístup k manažovaniu týchto problémov a udržaniu konkurencieschopnosti.
Navyše, spotrebiteľské správanie môže byť nepredvídateľné. Keďže preferencie sa posúvajú, spoločnosti ako Lyft musia zostať agile, prispôsobovať svoje služby rastúcim požiadavkám. Témy ako bezpečnosť, dostupnosť a environmentálny dopad služieb mikromobility zostávajú v odvetví aktuálnymi.
Záver
Strategické preusporiadanie Lyftu, zamerané na prenájom e-bicyklov prostredníctvom jeho služby Citi Bike, je vypočítaným krokom v rýchlo sa vyvíjajúcom trhu. Predaj menej ziskových segmentov a zdôraznenie oblastí rastu má za cieľ využiť trend e-bicyklov a posilniť záväzok k udržateľnej doprave. Keďže odvetvie mikromobility naďalej rastie, zainteresované strany budú pozorne sledovať, ako sa Lyft vyrovnáva s týmito výzvami a príležitosťami.
Pre viac informácií o prostredí mikromobility môžete navštíviť RideLI a Micromobility.com.